S bouracími pracemi začali dělníci ve středu, od kdy je místo uzavřené pro pěší. „Osazují také zápory a staví pažení. Dále bude stavba pokračovat vrtáním pilot," informoval mluvčí Správy železnic David Gavenda.

Most v ulici Šámalova v Brně.
Začala oprava mostů v Šámalově ulici: auta neprojedou, vlaky jezdí po provizoriu

Práce na projektu podle něho pokračují v souladu se stanoveným harmonogramem. Po vybudování náhrady za zbouraný most zdemolují stavbaři druhou z konstrukcí, po níž momentálně jezdí vlaky. „Práce mají být ukončeny podle plánu ke konci roku," ujistil Gavenda.

Sto třicet milionů

Bourané mosty už byly v nevyhovujícím stavebně-technickém stavu a nevyhovovaly požadavkům z hlediska šířkového uspořádání i podjezdné výšky pod mostem. Rozpětí nových konstrukcí bude respektovat budoucí šířkové uspořádání místní komunikace pod nimi, její součástí budou kromě dvou jízdních pruhů rovněž dvojice cyklopruhů a chodníků. Minimální podjezdná výška pod mosty bude 3,9 metru.

Most v ulici Šámalova v Brně.
Těsno pod mosty v Židenicích: průjezdy rozšíří, výškou chtějí blokovat kamiony

Celkové náklady na přestavbu mostů dosahují 131,7 milionu korun. Projekt počítá také s komplexní obnovou silnice pod mostem, tuto část uhradí z městského rozpočtu představitelé Brna.