Prosazují variantu přes Boskovickou brázdu, která je podle nich pravým obchvatem Brna, nerozdělí Bystrc na dvě poloviny a nezničí životní prostředí v okolí Brněnské přehrady. To jsou tři nejsilnější argumenty aktivistů.

Kraj a Ředitelství silnic a dálnic teď přišly s protiargumentem, založeným na odborném výzkumu: R43 Boskovickou brázdou podle něj odvede z centra Brna a velkého městského okruhu o tisíce aut méně než bystrcká trasa.

Dlouho už argumentují i tím, že R43 touto trasou Bystrc nerozdělí, ale spíše spojí parkem, který vznikne na místě současné Staré dálnice. Tu pak zavedou inženýři pod zem do tunelu. Oba tyto argumenty jsou velmi silné, navíc se k nim přidává i to, že trasa už je částečně v terénu vymodelovaná z dob stavby takzvané Hitlerovy dálnice z Vídně do Vratislavi.

Jenže pořád tu zůstává spousta otázek: proč vést silnici právě tudy, když to naprosto odporuje podmínkám, které zakazují vést takovéto silnice přes zastavěné oblasti? V Bystrci žije třiadvacet tisíc obyvatel, což je víc než třeba ve Vyškově nebo Blansku.

Všechna takováto města mají nebo myslí na obchvat. Bystrc se má naopak dočkat rychlostní komunikace uprostřed městské části. Navíc nikdo nikdy v České republice nesepsal úspěšnější petici proti dopravní stavbě, jaká vznikla právě kvůli R43 – přes třicet tisíc podpisů svědčí za vše.

R43 musí začít stavět hned. Silnice z Brna na Svitavy je nejhorší silnicí, po níž mnozí lidé v České republice kdy jeli. I přes nové argumenty je však dál lepší varianta Boskovická brázda.