Problémy s dopravou jsou v jižní části Brna obrovské. „Aut je v ulici prostě moc. Je to pro mne nepříjemné když řídím i když popojíždím v autobuse. Nehledě na to, že kvůli silnici musí lidé při přestupování na Mariánském náměstí do podchodů. To je nepříjemné," upozornil Václav Kašpárek z Brna.

Problémy má v místě i dopravní podnik. „Hněvkovského je přetížená. I menší zádrhel způsobí v oblasti velké dopravní komplikace, tím pádem se naše linky zpožďují," uvedla mluvčí podniku Linda Hailichová.

Podle starosty Brna-jihu Daniela Kypra projede ulicí denně osmašedesát tisíc aut. „Jsme nejzatíženější městská část. S parametry znečištění s odstupem vedeme nad všemi ostatními," konstatoval.

Naději na zlepšení dávají místním silničáři, kteří opět začali projednávat stavbu přivaděče na bratislavskou dálnici D2. Nemá už ale vést podél řeky Svitavy, jako v původním návrhu. „Varianta z územního plánu neplatí. Nově má silnice vést od Černovic kolem Černovického hájku, mostem překonat řeku a napojit se v křižovatce dálnic D1 a D2," sdělil náměstek primátora Richard Mrázek.

Dodal, že v současnosti jednotlivé městské části probírají různé varianty radiály lišící se hlavně napojením ostatních silnic.

Vedoucí dopravního odboru brněnského magistrátu Vladimír Bielko upozornil, že Bratislavská radiála poslouží v budoucnosti i jako náhrada za jižní část brněnského velkého městského okruhu. Její stavba je totiž zatím v nedohlednu. „Radiála se napojí na silnici v Černovické ulici a auta po ní dojedou až ke křižovatce dálnic. D1 pak poslouží jako náhrada za okruh. Již nyní ji dost řidičů takto využívá. Ale bude ji nutné rozšířit," podotkl Bielko.

Na rozšiřování dálnice D1 u Brna na šest pruhů se chystají silničáři už dlouho. Jako první chtějí začít s úsekem právě mezi dálniční křižovatkou a křižovatkou D1 s Vídeňskou ulicí. „Pokud půjde vše dobře, mohlo by se začít za dva roky," nastínil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Naopak stavba přímo Bratislavské radiály je podle něj dále v budoucnosti. „Zatím jsme připravili nové technické řešení a chceme se domluvit na nejvhodnější variantě. Jsme teprve na začátku přípravy stavby" podotkl Fiala.

Podle vedoucího dopravního odboru Bielka je začátek stavby reálný nejdříve za deset let. Kolik bude stát, neodhadoval ani on. „Bude záležet na vybrané variantě," podotkl. V porovnání se stavbami ostatních silnic lze očekávat náklady v řádech stovek milionů korun až miliard.