Vedení radnice kvůli tomu zaútočilo na dlouholetého šéfa odboru Vladimíra Bielka. „Několikrát jsme se s ním chtěli setkat a probrat dopravní stavby. Ale on s námi nemluví nebo odkládá schůzky. Ignorování připomínek ohledně přednádraží je poslední kapka," postěžoval si radní Svatopluk Bartík. Podobný názor má většina vedení Brna-středu.

Rada městské části doporučila i další změny. „Důležité je prostor přizpůsobit lidem, ne řidičům. Navrhujeme třeba zřízení zóny s omezenou rychlostí aut či zvednutí silnice na úroveň tramvajových nástupišť. I tohle v návrhu chybí," dodal Bartík.

Bielko se nařčení brání. Podle něj není pravda, že s radními nechce spolupracovat. „K investičnímu záměru námitky městských částí nedáváme. Jde pouze o hrubý námět toho, co se v prostoru změní," odůvodnil rozhodnutí vedoucí odboru. Doplnil, že radní dostanou možnost plány připomínkovat později, až budou známé konkrétní změny. Prostor se podle jeho odhadu začne měnit nejdřív za tři roky.

Vysvětlení Bielka podpořil i Robert Kotzian, který na návrhu modernizace přednádraží spolupracoval s šéfem odboru už v době, kdy byl náměstek primátora. „Vedení Brna-středu ho může připomínkovat. Ale do investičního záměru mají být zapojené opravdu jen zásadní námitky, které ovlivní celkový projekt," podotkl Kotzian.

Současný náměstek Martin Ander, který má na starosti územní plánování, však vidí problém v rozdílnosti povah aktérů sporu. „Bielko je ve svých názorech na dopravu spíš konzervativní. Proto se mnohdy jeho návrhy míjejí s tím, jak si rozvoj Brna představují veskrze mladí a progresivně smýšlející politici Brna-středu," uvedl Ander, který je v městské části také zastupitel.

Naopak další náměstek primátora Richard Mrázek, který má ve městě na starost právě dopravu, v osobě šéfa odboru problém nevidí. „Jsme v kontaktu v podstatě neustále. Městská část bude mít na svoje připomínky dost času. Práce na projektu rozhodně neskončila," sdělil. Investiční záměr měli v úterý na svém jednání probírat městští radní. Nakonec ale bod programu stáhli. „Celou dobu plánujeme přednádraží pojmout jako sdílený prostor. To, co nám textově předložil odbor dopravy, plánům vůbec neodpovídalo. Proto záměr přepracují," uvedl Ander s tím, že třeba návrh na odstranění zábradlí neměl v dokumentu chybět.