Úterní zkušební odstřel se obešel bez omezení dopravy. „Pracovali jsme pouze s minimálním množstvím trhaviny. V nejbližších třech stavebních objektech jsme se souhlasem majitelů instalovali seismické čidlo, abychom změřili, jaký vliv budou mít odstřely při ražbě tunelu na zónu ovlivnění. Na základě dat stavbaři zpracují přesné modely chování hornin a vliv na stavební objekty. Jedná se o domy v ulici Ludvíka Podéště, v Preslově a Hroznové,“ sdělil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Ve skále vyrazí půlkilometrový tunel, který vytvoří jeden tubus. „Dokončení střeleckých prací předpokládáme v listopadu letošního roku," upřesnil Fiala.

Tramvajová trať bude sedm metrů široká. „Šířka oboustranných nouzových chodníků v tunelu je minimálně 1,43 metru. Světlá výška v tunelu nad temenem kolejnice navrhujeme šest metrů," doplnila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková. Soupravy tunelem projedou rychlostí padesát až šedesát kilometrů v hodině.

Po dokončení druhé části velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici skončí pro řidiče nutnost projíždět úzkým hrdlem. V úseku je doprava zúžená do dvou pruhů, denně jím projede čtyřicet tisíc aut. Silnici stavbaři rozšíří na čtyři pruhy. Úsek postaví dohromady za 2,034 miliardy korun.