S novými jednotkami by mělo ministerstvo v případě uzavření smlouvy s RegioJetem zaplatit za provoz vlaků v přepočtu na kilometr méně, než dosud platí státnímu dopravci. Podle podmínek soutěže bude přitom RegioJet jezdit s novými vlaky, dosud na trati jezdí starší soupravy. Provoz má převzít od konce roku 2026.

Společnost RegioJet také současně zveřejnila i ceny, které v soutěži nabídla. Za patnáct let provozu bude chtít kompenzaci ve výši necelých pěti miliard korun, zatímco České dráhy téměř šest miliard. Rozdíl v celkové částce je 922 milionů korun.

Regiojet. Ilustrační foto.
Do Jihlavy dvoustovkou a novými vlaky: přes Vysočinu pojedou rychlíky RegioJetu

Pro RegioJet jde o zatím největší zakázku v takzvané závazkové dopravě. „Jsem rád, že se podařilo získat takto významnou zakázku, která propojí Prahu s Brnem. Je to pro nás další krok v expanzi a těšíme se na další soutěže. Budeme se snažit i v budoucnu poskytovat cestujícím kvalitní služby za přijatelné ceny,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

„Cestující se mohou těšit na nové vlaky a lepší dostupnost krajské Jihlavy,“ informoval mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Lidé budou mít ve vozech k dispozici také připojení k internetu a prodej občerstvení.

Na lince budou jezdit moderní nízkopodlažní vlaky polského výrobce PESA, které mohou dosáhnout rychlosti až dvě stě kilometrů v hodině, do provozu půjdou hned od začátku.