Filip Koubek, Radek Pšurný (oba na snímku) a Jan Sekerka vytváří speciální reklamy na internetu. „Klasická reklama mluví ke všem divákům v televizi, ale realita je odlišná. Naše personalizované video funguje jinak. Ve zkratce umí říct Dobrý den Františku, jak jste se vyspal, víme, že máte rád na snídani kávu, proto vám dáme slevu,“ popisuje Pšurný.

Pomocí svých snímků chtějí lidem na internetu přiblížit atmosféru nakupování naživo. „Když přijdete do oblíbeného řeznictví, prodejce vás zná. Řekne 'Dneska tady pro vás máme plecko, protože vím, že ho máte rád. A vzhledem k tomu, že sem chodíte každý den, dám vám ještě párek zdarma'. K této logice se vracíme,“ vysvětluje Koubek.

Reklamy z jejich produkce už lidé na internetu vidí. „Pracujeme pro operátora, banku i pojišťovnu. Klienta máme i z New Yorku. Právě dál do světa se chceme ještě rozrůstat,“ říká Koubek.

Díky umístění v soutěži poletí v půlce května i do americké Kalifornie. Postoupilo tam čtyřicet nejlepších projektů z celého světa. Vítěz získá milion dolarů jako investici do podnikání.

Radek Pšurný a Filip Koubek s pohárem pro nejlepší startup zemí Visegradské čtyřky. Uspěli s programem pro personalizovaná videa.Zdroj: Deník / Ondřej Kaloud

Jejich firma Motionlab přitom funguje jen půl roku. „Předtím jsme tvořili videa asi šest let. Až po roce a půl vývoje jsme založili novou firmu,“ upřesňuje Koubek.

Všichni tři se potkali při studiu. „Jsme v Brně už deset let. Bydleli jsme spolu s Filipem Koubkem i na bytě,“ říká Pšurný.