„Už neví, kam všude by nacpali reklamy. Rád pozoruju dění venku, když jedu v šalině, ale koukat přes tohle je nepříjemné,“ svěřil se reportérce Deníku například cestující Tomáš Mrkvička.

Mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková uvedla, že stížnosti evidují jen zřídka. Z preventivních důvodů a pro pohodlí cestujících podle ní polepy přes okna umisťují pouze na nenástupní stranu vozů, aby tak cestující celou jednou stranou viděli ven.

„K výrobě reklamních polepů zasahujících do oken využíváme perforované, průsvitné a jednosměrně průhledné fólie," zmínila Tomaštíková.

Na Lesnou se Brňané nakonec dostanou trolejbusem. Snímek je ilustrační.
Nová MHD na brněnskou Lesnou: zvítězily trolejbusy, šaliny jsou ale stále ve hře

I tak ale některým lidem pohled přes ně působí potíže. „Pokud se přes takové okno koukám příliš dlouho, bolí mě oči a někdy se mi motá hlava,“ reagovala cestující Věra Havlenová.


Nahrává se anketa ...

Kriticky se vyjádřili i někteří komentující v diskusi pod facebookovým příspěvkem dopravního podniku. „Z těch polepených oken se mi dělá mdlo a je jich pořád víc a víc. Už se na to vykašlete,“ vzkázala jedna z žen.

Tramvaje s reklamním polepem nejsou v Brně ojedinělé.Tramvaje s reklamním polepem nejsou v Brně ojedinělé.Zdroj: Deník/Karolína Kučerová

Tramvají s reklamou, která zakrývá i část oken, v současné době jezdí po Brně více. Reportérka Deníku se v jedné z nich na kritizovaný výhled zaměřila. Ukázalo se, že přes reklamu lze vidět poměrně dobře, po čase ale sledování venkovního dění začalo být nepříjemné.

Některé tramvaje propagují kampaně týkající se zdraví nebo prevence. „Mně se líbí šalina se zombie. Upozorňuje na používání telefonů na ulici, což vede k nepozornosti a následně nehodám. To má podle mě smysl,“ uznal obyvatel Brna Marek Votruba.

Zemědělci v Brně protestovali také v uplynulých letech. Ilustrační foto.
Traktory zahltí Brno. Protestní jízda zemědělců vyrazí na Kotlářskou z tří směrů

Reklamy jsou nezanedbatelnou součástí rozpočtu dopravního podniku. Minulý rok z nich utržil jednatřicet a půl milionu korun. Za celoplošnou roční inzerci včetně polepu oken mohou firmy zaplatit i přes šest set tisíc korun. „Reklamu neumisťujeme na nové vozy, na jejichž pořízení jsme čerpali dotace, protože nám to podmínky jejich zisku neumožňují," osvětlila Tomaštíková.