Důvodem oprav navazujících na rekonstrukci tramvajové trati je výstavba předjízdných pruhů a havarijní stav kanálů. „V současné době zajišťujeme opravu nefunkčních uličních vpustí,“ sdělila mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Nutná je rovněž kompletní výměna asfaltobetonového povrchu silnice a vyrovnání stávajících vjezdů k přilehlým domům. Oprava kanálů se uskuteční za vyloučeného provozu. „Protože se jedná o činnosti prováděné hornickým způsobem, je potřeba zamezit vzniku vibrací, jejichž původcem je zejména doprava,“ přiblížila mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Aktuálně je zastávka hromadné dopravy v Jugoslávské ulici přeložena na Merhautovu. Směrem k Dětské nemocnici na zastávku linky 5, ve směru na Lesnou pak k zastávce u chodníku za tramvajovým ostrůvkem. „Linky x9 a N93 jedou v obou směrech odklonem ulicí Helfertovou,“ doplnila Tomaštíková.

Lidi aspoň nebudí šaliny

Navzdory prodloužení dopravních omezení si však Brňané situaci veskrze pochvalují. „Vůbec nám nevadí, že se opravy protáhnou, protože je to lepší na venčení psů a taky nás ráno nebudí šaliny,“ sdělil reportérce Rovnosti přímo na místě Martin Daniel.

Reakce tamních obyvatel zaznamenal i starosta městské části Brno-sever Martin Maleček. „Všichni se shodují, že je rekonstrukce přínosem a byla potřebná. Co se lidem nelíbí, především těm v nejbližším okolí, je délka termínu. Zejména v souvislosti s uzavírkou a tedy nutností objízdných tras, kde je z tohoto důvodu omezené parkování,“ konstatoval.

Termín dokončení stavebních prací se zástupci městské části snažili alespoň urychlit. „Všechny opravy vítáme, úsek už toho měl hodně za sebou a jeho stav nebyl ideální. Bohužel nemáme vliv na to, jak dlouho budou práce, které nezajišťuje městská část, trvat,“ uvedl starosta Brna-severu Martin Maleček.

Cestující hromadnou dopravou se Jugoslávskou poprvé projedou 20. září. Jízdu po nové trati ocení ale i lidé žijící v bezprostřední blízkosti. Průjezd místem totiž bude díky odhlučňovacím prvkům tišší. Oproti původním předpokladům se opravy prodraží přibližně o dva miliony korun. Další rekonstrukce ve stejné oblasti v nejbližších letech brněnský dopravní podnik neplánuje.