„Zastávka je v kopci a projektant nebyl schopný zajistit její bezbariérovost. Tu dnes považujeme při všech rekonstrukcích za nepřekročitelný standard. Současně se však přesune zastávka Tábor dále od města do prostoru před kinem Lucerna. Navíc tak lidé ujdou jen necelých dvě stě metrů,“ sdělil vedoucí dopravního odboru brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

Jeho slova potvrdil i Miroslav Martínek ze společnosti Brněnské vodárny a kanalizace, která opravy zajišťuje. „Vzhledem k výšce chodníků a vjezdů do okolních budov v ulici není možné bezbariérový nástup do tramvají zajistit. Zastávka tak nesplní současné platné normy,“ vysvětlil Martínek.

Delší cesta do školy

Zrušení zastávky se dotkne především dětí ze základní školy v blízké Sirotkově ulici. „Spousta z nich k nám dojíždí z centra Brna a jiných městských částí. Hodně jím to zkomplikuje situaci. Nemyslím si, že je dobrý nápad zastávku zrušit,“ sdělil zástupce ředitelky školy Dan Jedlička.

Svoji mladší sestru pravidelně do školy doprovází například Petra Kavanová z centra Brna. „Pracuji nedaleko školy, takže často jezdíme spolu. Zastávka nám určitě bude chybět,“ tvrdí žena.

Vedoucí dopravního odboru brněnského magistrátu Vladimír Bielko ve zrušení zastávky problém nevidí. „Vzdálenost mezi sousedícími zastávkami Tábor a Burianovo náměstí splní veškeré normy. Navíc Králova už několik let slouží pouze ve směru z centra Brna,“ vysvětlil vedoucí.

Komplikace však očekávají obchodníci, kteří působí v okolí zastávky. „Mít obchod s novinami a jízdenkami na půl cesty mezi dvěma zastávkami je zcela zbytečné. Mnozí cestující byli také zvyklí, že tu jen vystoupili z tramvaje, nakoupili a hned nasedli na další,“ řekla například prodavačka Zora Strakoňová z trafiky přímo na zastávce.

Změna se nelíbí ani lidem žijícím v okolí. „Dost mi to zkomplikuje život. Bydlím totiž kousek pod zastávkou směrem z centra. Ale holt si budu muset zvyknout. Na druhou stranu chápu, že v dnešní době by měly být zastávky bezbariérové. Matky s kočárky tam v současnosti mají dost složité nastupování, a to nemluvím o invalidech. Každopádně ulice už opravy potřebují a čím dřív se začne, tím to bude lepší,“ řekl například Martin Dvořák, který žije v Minské ulici.

Souhlasí s ním i žabovřeský starosta Marek Šlapal. „Také se mi nelíbí, že přijdeme o jednu ze zastávek. Ale stav kanalizace v ulicích je tak strašná, že na opravy čekáme jako na smilování,“ sdělil starosta.

Chodníky za miliony

Opravy ulic si vyžádají stovky milionů korun. „Vyměníme v nich kanalizaci i veškeré sítě. Silnice a chodníky získají nový povrch, nové budou i tramvajové koleje. Minskou a navazující Horovu ulici opravíme od Rosického náměstí až po křižovatku s Táborem a Mučednickou. Se zahájením prací počítáme na rok 2013, kdy ulice postupně uzavřeme pro veškerou dopravu,“ uvedl“ sdělil Martínek z Brněnských vodáren