„Stavba je rozfázovaná na tři etapy. V té závěrečné obnovíme povrchy silnic i chodníků. Opravy jsou plánované v úseku mezi Černopolní ulicí a ulicí Koliště, sdělil náměstek brněnského primátor Robert Kotzian.

Na rekonstrukci se podle něj budou podílet kromě města i vodárny a brněnský dopravní podnik. „Koleje tam jsou už ve velmi špatném stavu. Vyměníme je a trať vybavíme i protihlukovým podkladem," vysvětlil Kotzian.

Právě s kolejemi v ulici Milady Horákové má dopravní podnik dlouhodobě problém. „V ulici kvůli bezpečnosti platí pro tramvaje nařízení snížení rychlosti. Její oprava pro nás má velkou prioritu," zdůraznila mluvčí podniku Linda Škrancová.

Město se nyní snaží zkoordinovat rekonstrukci tak, aby trvala co nejkratší dobu. „To znamená, že se musí domluvit vlastníci sítí, co a kdy budou opravovat. Opravy snad nepotrvají déle než jeden rok," sdělil náměstek Kotzian.

Podle představitelů města je možné, že se v jednu dobu zavřou dvě rušné dopravní tepny. Vedle Milady Horákové to budou také Minská a Horova, které jsou v podobném stavu. „Pro ně dokončujeme projektovou dokumentaci ke stavebnímu povolení. Pak budeme vybírat zhotovitele. Případný souběh investic není vyloučený," připustil vedoucí dopravního odboru magistrátu Vladimír Bielko.

Podle něj ale dopravní kolaps nehrozí. „V té době už budou otevřeny Královopolské tunely, které velkou část dopravy pojmou. Spíše hrozí nedostatek autobusů pro náhradní dopravu," poznamenal Bielko.