V měsíci září dopravce evidoval rekordních 1 396 115 transakcí. „Tím byl pokořený rekord z letošního května o více než sto tisíc. Vůbec nejvíc cestující pípali v pondělí osmnáctého září, padl tak rekord z loňského šestnáctého prosince, a to o více než pět tisíc transakcí," vyčíslila mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Současné jednodenní maximum je tedy 63 593 transakcí. „Pípni a jeď je oblíbené, tak jak jsme ani nepředpokládali. Z počátečních dvou set pěti tisíc transakcí měsíčně jsme se v květnu dostali na na 1,3 milionu," srovnával nedávno vedoucí tarifního odboru dopravního podniku Vít Prýgl.

Systém Pípni a jeď pomáhá k rekordním tržbám Dopravního podniku města Brna.
Rekordní prodeje jízdného v Brně. Dopravní podnik chce pokořit miliardu korun

Služba Pípni a jeď funguje v Brně už více než tři roky. Denně ji využívá zhruba pětatřicet tisíc cestujících, tedy zhruba každý druhý člověk, co nevlastní šalinkartu, tedy předplatní jízdenku. „Kratší jízdenku na patnáct minut používá zhruba čtyřicet procent uživatelů služby Pípni a jeď," přiblížil v létě Prýgl.

Brněnský dopravní podnik nedávno získal dokonce ochrannou známku na slogan Pípni a jeď. Začali o ní uvažovat asi před půl rokem. „V ostatních městech, které obdobné systémy zavádí, začali používat obdobný termín Pípni a jeď. Byla by škoda, když jsme ho vymysleli, aby termín zevšedněl. Proto jsme požádali o ochrnanou známku a už máme známku zaregistrovanou," potvrdil vedoucí tarifního odboru.