Lednová čísla letos překonala pětaosmdesát milionů korun, v únoru dosáhla na více než devětasedmdesát milionů. „Kromě pravidelných cestujících evidujeme mezi našimi zákazníky i velké procento uprchlíků z Ukrajiny, kterým od ledna skončila v Brně bezplatná přeprava a nyní mají také povinnost platit jízdné. Jedná se o tisícovky lidí," řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Dalšími vlivy mohou být energetická krize a noví cestující, kteří dříve využívali auta.

close Rekordy tržby za prodej jízdenek eviduje brněnský dopravní podnik za leden a únor letošního roku. info Zdroj: Deník/Michal Hrabal a Deník/Tomáš Marek zoom_in Pro zvětšení klikněte

Oproti prvním dvěma měsícům loňského roku eviduje dopravce nárůst tržeb o více než sedmadvacet milionů korun. „Nejvyšší je nárůst u jednorázových jízdenek, u nichž vede služba Pípni a jeď, a to o dvanáct milionů korun. Dále pak u ročních šalinkaret, kde nám tržby vzrostly o téměř devět milionů," nastínil vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.

Doposud rekordním rokem, co se týká tržeb z prodeje jízdného byl rok 2012. Dosáhly na 994 milionů korun.

Ve městě Brně se na rozdíl od zbytku Jihomoravského kraje letos nezdražovalo jízdné. Představitelé města dopravnímu podniku dorovnali potřebu peněz za energie a další výdaje kompenzací z úrovně rozpočtu města. Dopravce získal skoro o půl miliardy korun navíc. „Nemusíme příliš korigovat investice a rozvoj městské hromadné dopravy. Modernizujeme vozový park, připravujeme vratnou smyčku v Pisárkách," doplnil Havránek.