Nejde přitom tolik o to, jak chutnají, takový zákazník si vsugeruje, že když se jídlo nejmenuje guláš, ale lasagne nebo musaka, tak je prostě chutnější.

Stejně tak výzkum spokojenosti pacientů, který si nechalo udělat ministerstvo zdravotnictví, nehodnotí to, jak jsou v jednotlivých nemocnicích kvalitní lékaři, ale jak se v nich cítí pacienti. Ministerstvo zřejmě chce zlepšit chování lékařů a vůbec personálu tam, kde jim průzkum ukáže velkou nespokojenost pacientů.

Mezi nejhůře hodnocenými zdravotnickými ústavy se objevila bohunická nemocnice. Možná i proto, že je tak velká a má tolik lékařů. Pacient se cítí lépe v malé ordinaci na vesnici než ve velké nemocnici. Stejně jako člověk, který si vyjde na jídlo, má raději útulnou restauraci než velkou školní jídelnu.

I to je jeden z důvodů, proč nejlépe dopadl Masarykův onkologický ústav. Toto brněnské specializované pracoviště je navíc známé svým velmi dobrým přístupem k pacientům.

Jeho specializace ho k tomu nutí. Onkologické nemoci patří mezi ty nejvážnější, kterými může člověk onemocnět. A lidé, kteří se na Žlutém kopci léčí, potřebují víc než kde jinde dobrou péči. I veselé tváře kolem sebe.