Systém už pilotně funguje na autobusové lince 76, která jezdí na letiště. „Za víc než rok fungování si lidé takto koupili šest stovek jízdenek. Přesvědčili nás, že o službu mají zájem," informoval ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Pořídit do všech vozů validátory bude podle něj stát pětačtyřicet milionů korun, část mají pokrýt evropské peníze.

Už od začátku příštího roku chce dopravní podnik ve spolupráci s Brnem zprovoznit e-shop na prodej předplatních jízdenek. „Dáme možnost Brňanům koupit si přes městský portál předplatní kupón v pohodlí domova. Zároveň přes něj zaplatí za svoz odpadu, nakoupí si vstupenky do divadel nebo bazénů a najdou upozornění na blokové čistění nebo přerušení dodávek tepla a vody," představil plánovaný projekt brněnský radní Marek Janíček.

Po otestování v Brně k systému bezkontaktní platby jízdenek přistoupí také celý kraj. Podle plánu na konci příštího roku, nejpozději však na začátku roku 2018. „Chceme, aby byl systém co nejvíc pohodlný pro cestující a nemuseli se zdržovat nákupem papírových jízdenek. S tím budou souviset také novinky v informačním systému. Cestující na panelech ve vozech uvidí další navazující spoje a jejich reálné zpoždění, aby věděli, jestli mají přestoupit," komentoval ředitel společnosti Kordis Jiří Horský, která zajišťuje integrovanou dopravu v kraji.

Jestli budou validátory ve všech vozech v kraji, není zatím jasné. „Na brněnském vlakovém nádraží budou validátory na místech, kde jsou dnes označovače na papírové jízdenky. Co se týká dalších měst, budeme ještě projednávat, zda je výhodnější mít validátory na nádražích nebo přímo ve vozech," poznamenal Horský.

Náměstek primátora Richard Mrázek dodal, že souběh papírových a elektronických jízdenek může trvat až pět let. „Určitě není možné zbavit se papírových jízdenek ze dne na den," vyzdvihl náměstek primátora.