Na soukromá parkoviště se řidiči dostanou i přes omezení vjezdu do centra, kde začíná nový systém platit už zítra. „Povolení si vyřídí řidič na základě smlouvy na parkovací místo, které využívá. Je nutné zdůraznit, že regulace vjezdu platí jen v historickém jádru města,“ vysvětlila za magistrát Zuzana Šrámková.

Zástupci města na dodržování pravidel dohlédnou kamerovým autem půjčeným z Prahy.

Průvodce rezidentním parkováním najdete v sobotním tištěném vydání Brněnského deníku Rovnost.

Na možnost nového druhu podnikání ve městě už reagují firmy nabízející automatické parkovací systémy, které mohou provozovatelé nových parkovišť využívat. Sestávají z kamery, závory a platebního terminálu. „Cena začíná na částce kolem tří set tisíc korun. Návratnost je podle velikosti a vytíženosti parkoviště v řádu měsíců až několika let,“ popsal vedoucí prodeje firmy Cross Zlín Michal Šteflíček.

Se zavedením rezidentního parkování nesouhlasí třeba řidič Jakub Škrla. „Pro většinu lidí znamenají modré zóny zbytečné komplikace s hledáním místa. I po zaplacení ročního poplatku za povolení ke stání navíc nemají stoprocentní jistotu, že místo najdou,“ řekl Škrla. Nápad na vytváření soukromých parkovišť vítá. „Řidičům, kteří v místě nebydlí, velmi zjednoduší situaci. Bude ale záležet na tom, jakou cenu majitelé pozemků nasadí,“ podotkl.

Rozšíření podnikání s parkovišti zástupci města nepředpokládají. „V historickém jádru města je omezený prostor a zahrady či vnitrobloky tam ve větším počtu k dispozici nejsou,“ upozornila Šrámková.

Plán v datech• 16. 7. 2015: Magistrát svolal první schůzku se zástupci Brna-středu a strážníků.
• 22. 9. 2017: Radní projekt definitivně schválili.
• 30. 7. 2018: Začalo vydávání oprávnění.
• 1. 9. 2018: Systém začíná fungovat v historickém centru Brna, později se má rozšířit i do některých dalších částí města

Stavění nové inteligentní zastávky MHD na Moravském náměstí v Brně.
Chytré zastávky dobijí lidem mobil. Varují také před dopravními komplikacemi