Podle dokumentu se úprava parkování týká historického jádra a také Rooseveltovy a ulice Za Divadlem. „Zjednosměrníme je, proto musí být jiné i dopravní značení, což jsme projednávali i s městskou částí Brno-střed. Velká změna to pro řidiče ani obyvatele nebude. Rezidentní parkování funguje jistým způsobem v historickém jádru už nyní,“ konstatoval náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek.

Proti novému systému stání se ohrazuje spolek Brno autem. „Nelíbí se nám, že informace pouze visí na úřední desce a s lidmi o nich nikdo nemluví. Zatím nejsou žádné diskuze ani známý ceník. Připadá mi, že představitelé města jen chtějí rezidentní parkování zavést za každou cenu. Určitě budeme podávat připomínky,“ řekl předseda spolku Jan Mandát.

Podle místostarostky Brna-středu Jasny Flamikové se ale politici s lidmi snaží o projektu debatovat co nejvíce. „Připravujeme několik besed, informovat budeme i ve zpravodaji městské části,“ slíbila.

Kromě usnadnění parkování může projekt podle Flamikové zlepšit také stav ovzduší. „Lidé tu nyní parkují každý den až čtyřicet minut. Stojí je to peníze a nám všem znečišťují vzduch. Takže rezidentní parkování bude pozitivní krok,“ dodala.

Podle řidiče Adama Kozla ovšem projekt cesty po městě zkomplikuje dojíždějícím. „Ve středu města je parkování špatné, takže chápu, že lidem, kteří tam žijí, plán pomůže. Pro dojíždějící je ale nutné postavit více záchytných parkovišť jak v okrajových částech města, tak v centru,“ řekl.

Cenu či dobu, po kterou má v ulicích nový způsob parkování platit, budou brněnští radní teprve řešit. „Podrobnostem zavádění projektu se chceme věnovat na zasedání rady pravděpodobně příští nebo přespříští týden,“ dodal Mrázek.

Se zaváděním nového systému stání souvisí i výměna parkovacích automatů v ulicích, které mají umožnit i platbu kartou. „Na výměně začneme pracovat, jakmile skončí výběrové řízení,“ podotkl náměstek Mrázek.