Měl ranní službu a vstával ve tři hodiny ráno. Před půl pátou už byl v práci. S autobusem stál u starého autobusového nádraží před hotelem Grand. „Problémy s ledovkou se poprvé objevily před polednem, kdy mi volal dispečer. Začaly namrzat dráty, není to nic výjimečného. Ale nepamatuji, že by to postihlo celé město najednou," popisuje Tauer.

Na různých linkách zajišťoval náhradní dopravu až do dvou odpoledne, kdy mu končila služba. Spolu s ním jezdilo dalších sedm řidičů z pohotovostní služby. Podle něj se nedá říct, že by Brňané byli naštvaní. „Někteří byli, ale na druhou stranu spousta lidí chápala, že s počasím nic neuděláme," povídá Tauer.

Dopravní podnik je jedinou společností na jižní Moravě, která má řidiče připravené k výjezdu čtyřiadvacet hodin denně. „Když je například problém na trati, tak České dráhy volají právě nám. Nahrazujeme pak dopravu po celém kraji," říká Tauer.

Představa, že řidiči většinu doby stráví čekáním v autobusech, je podle něj naprostý omyl. „Stává se to naprosto výjimečně," říká muž.

Nikdy dopředu neví, jakou linku bude potřeba nahradit, a proto musí znát dobře všechny trasy hromadné dopravy v Brně. „Poté, co zavolá dispečer, si musím hned vybavit, jak se na místo nejrychleji dostanu," popisuje řidič. Jezdí bez navigačního systému a na jeho práci ho nejvíc baví, že není stereotypní.

Nejnáročnější je pro něj nahrazování vlaků. „Stává se, že nevíme, kde je v jiném městě nebo vesnici odbočka k nádraží a pak si musíme nechat poradit od cestujících," povídá.

Brno je podle něj unikátní v tom, že při jakýchkoliv problémech hned vyjíždí náhradní doprava. „V Praze to tak vůbec není. Když něco nejede, tak cestující musí počkat, dokud se nevyřeší problém. Náhradní autobus pro ně nepřijede," říká Tauer. Myslí si, že Brňané si na tento komfort rychle zvykli a neváží si ho.

Autobusy na rozdíl od trolejbusů a tramvají nemají problém s omrzlými troleji, ale musí si zase dávat pozor na namrzlé silnice. Je potřeba dokázat vyhodnotit riziko. „Například velký kloubový autobus váží patnáct tun. I když má zimní pneumatiky, velmi to klouže," vysvětlil řidič.

V takovém případě musí autobus odstavit a počkat. „Nejhorší bývá situace v Kohoutovicích, Bystrci, Líšni a dalších výše položených částech Brna," vysvětlil Tauer.