VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nedostatek řidičů v MHD: za volantem sedí i úředníci

BRNO - Petr Chudáček plánuje každý den jízdní řády. Když mu skončí osmihodinová směna, odchází do tramvaje. Nemíří ale za svou rodinou. Jede odvést Brňany domů z práce.

15.9.2007 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

„Chybí nám více než sto řidičů. Musíme tedy zapojit i naše schopné úředníky, kteří po své práci doplňují stav,“ vysvětlila mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Několikrát za měsíc se tak za volantem vystřídá téměř pět set zaměstnanců, kteří celý den seděli za stolem nebo opravovali stroje ve vozovnách.

„Je to koníček. Beru to jako test mé práce. Přes den napíšu na papír jak mají řidiči jezdit, večer si pak vyzkouším, jestli je to v reálu možné ,“ říká Chudáček, který je vedoucím oddělení pro jízdní řády. Za měsíc tak obětuje práci za volantem čtyřicet hodin svého volného času. „Na oddělení takto vypomáhá většina kolegů,“ dodal Chudáček.

Dopravní podnik proto láká nové zaměstnance všemi způsoby. Největší překážkou pro zájemce jsou ale náročné vstupní zkoušky.

„Psychologické testy jsou největším kámenem úrazu. Neprojde je mnoho zájemců. Zpřísnili jsme také zdravotní prohlídky. Další podmínkou je věk. Řidiči mohou mít minimálně jednadvacet let,“ informovala Pohanová. Úředníci uchazečům zkontrolují i body v kartě řidiče.

Když se lidé rozhodnou řídit trolejbus, tramvaj nebo autobus, nepotřebují nutně řidičský průkaz. Autoškolu jim zaplatí dopravní podnik. „Když k nám někdo nastoupí s řidičským průkazem skupiny D, získá bonus patnáct tisíc,“ řekla jednu z výhod pro nové zaměstnance Pohanová.

Noví zaměstnanci tak za svou kvalifikaci nic nezaplatí. Ve většině autoškolách totiž kurzy pro řidiče autobusů stojí patnáct až osmnáct tisíc korun.

Když se zájemce stane řidičem, může se těšit na různé prémie: Roční růst platu až o šest procent, příspěvek na penzijní pojištění, posilovnu, saunu nebo několik stokorun na dovolenou svých dětí.

„Manželka mi někdy z legrace řekne, že si mě vzala kvůli tomu, že rodina bude mít zadarmo tramvajenku,“ směje se Chudáček.

Podle Pohanové si řidiči průměrně vydělají více než dvacet tisíc korun za měsíc. „Nástupní platy jsou ale nižší,“ upřesnila.

15.9.2007 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Další omezení. Výměna parovodů, opravy kanalizace zkomplikují dopravu po Kolišti

Ilustrační foto

Po ulici chodil s větví a tvrdil, že je na Slovensku. Muž skončil na psychiatrii

AKTUALIZOVÁNO

Čelní srážka dvou aut si vyžádala pět zraněných a zablokovala silnici I/43

Černá Hora – Zvýšit opatrnost by měli řidiči, kteří aktuálně projíždějí okolo Černé Hory. Na silnici I/43 se po nedělní půl čtvrté odpoledne srazila dvě osobní auta a tvoří překážku v provozu.

ONLINE ROZHOVOR: Ptejte se ředitele Českého rozhlasu Brno Jaromíra Ostrého

Jižní Morava – Před čtyřmi lety se vrátil do Brna z pozice šéfredaktora Dvojky Českého rozhlasu. Jako ředitel Českého rozhlasu Brno má za sebou čtyři roky bez přestávky a teď právě pracuje na rozdělení brněnského a zlínského studia.

AKTUALIZOVÁNO

Vběhl do kolejí a srazila ho tramvaj. Skončil v nemocnici s poraněním hlavy

Brno - Ke střetu tramvaje s mladým chodcem v Kníničské ulici v brněnských Žabovřeskách v sobotu před devátou hodinou večer vyjížděli jihomoravští hasiči, policisté i záchranáři. Muže s poraněním hlavy převezli do nemocnice v Bohunicích.

Chtěl jsem strašně dát gól. Bylo ve mně příliš emocí, lituje Koné vyloučení

Brno – Po gólu Michala Škody měl zřejmě největší radost na stadionu Francis Koné. Vyloučený forvard fotbalové Zbrojovky sledoval po červené kartě zbytek prvoligového zápasu s Teplicemi z tunelu, po výhře 1:0 cítil velkou úlevu. „Mentálně jsem v zápase byl, fyzicky ne,“ pronesl trpce tožský forvard.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT