Nejnáročnější pro Brňany bude oprava Minské a Horovy spojená s rekonstrukcí Bráfovy ulice. Po prvních dvou ulicích totiž vede rušná tramvajová trať i silnice. „Tramvaj ve směru od centra skončí úvratí před kinem Lucerna, náhradou posílíme kapacitu tramvají z Bystrce přes Pisárky do centra a dál trolejbusů z Komína přes Žabovřesky na Českou. Lokální obsluhu v oblasti Burianova náměstí zajistí minibusy," popsala změny mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Podle starosty Žabovřesk Pavla Tyralíka rekonstrukce ovlivní život lidí i obchodníků v ulicích. „Vynasnažíme se to všem usnadnit. Obchodníci dostanou slevu z nájmu v městských domech," slíbil.

V Minské a Horově je nutné opravit prakticky vše. Kanalizace je přes sto let stará, povrch silnice zvlněný a připomíná tankodrom, koleje se také blíží havarijnímu stavu. „Někde je proto výrazně snížená nejvyšší rychlost na dvacet kilometrů v hodině," upozornila Hailichová.

V září se dokonce v ulici propadla vozovka přímo pod kolejemi. Unikající voda tam totiž vytvořila pod povrchem díru, takzvanou kavernu. Na tři týdny pak byla ulice pro tramvaje zavřená.

Opravy začnou na jaře roku 2015 a potrvají přes rok. Stát budou 264 milionů korun. Ulice mělo přitom město opravovat v roce 2013. Přednost ale dalo rekonstrukci Milady Horákové.

Fotbaloví a hokejoví fanoušci zase netrpělivě očekávají rozšiřování kapacity víceúčelové haly hokejové Komety Rondo a zastřešení části fotbalového stadionu v Srbské.

Střecha nad západní tribunou fotbalového stadionu v Srbské ulici pro víc než čtyři tisíce diváků vyjde na sedmnáct milionů korun, další dva miliony zaplatí město za nové sedačky. Stavět se mělo po skončení letošní podzimní části ligy, příprava ale trvala déle, než město očekávalo.

Stavba střechy se tak přesouvá až do jarní části sezony. „Nemůžeme mít rozestavěnou konstrukci nad hlavami diváků, střechu můžeme postavit jen v reprezentační pauze. V úvahu připadá březnová, nebo až červnová," poznamenal majitel Zbrojovky Václav Bartoněk.

Náměstek primátora Richard Mrázek má ještě pesimističtější předpověď. „Začátek stavby vidím až po skončení ligového ročníku," prohlásil.

Vylepšení se příští rok dočká také Rondo. Pro rozšíření jeho kapacity ze současných 7 200 na 7 691 míst schválili zastupitelé na konci května deset milionů korun a chtěli stavět ještě letos.

Víc pohodlí čeká Brňany na letišti. To se především během sezónních charterových letů potýká s nedostatkem parkovacích míst. „Chybí nám. V sezoně potřebujeme mít nárazově větší počet míst. V poslední době počet charterových letů narůstá," piznamenal ředitel letiště Tomáš Plaček.

Proto podle něj letiště sáhne ke stavbě nového parkoviště na místě současné částečně zpevněné louky, kde auta provizorně parkují. Nabídne 692 šikmých stání. Stavět se má začít v dubnu roku 2015, v červnu už bude ve zkušebním provozu.

Z jiných částí Brna naopak v roce 2015 stavební dělníci zmizí. Úplně nejdříve by měli opustit Zelný trh. I tak to ovšem bude pozdě. Město chtělo původně mít centrální část náměstí hotovou už před letošními Vánoci, aby tam mohlo pořádat vánoční trhy. Zbytek pak v lednu. Prodloužené opravy totiž budou stát sedmašedesát milionů korun. Tedy o sedm milionů korun více, než kolik původně určovala smlouva.

Dopravě má v dubě uzavřené Minské a Horovy naopak výrazně ulevit konec oprav ulice Milady Horákové. I ty se zdržely především kvůli přezkoumání výběrového řízení na zhotovitele antimonopolním úřadem. V ulici se opravuje prakticky vše. Od kanalizace přes koleje a silnice až po veřejné osvětlení. Hotová bude v červnu.

Především děti pak potěší další dokončený projekt. V září se u Riviéry otevře Areál dopravní výchovy. Obří dopravní hřiště má pomoci zábavné výuce pravidel dopravního provozu. Celkově město za areál platí čtyřiadevadesát milionů. „Součástí jsou tři základní prvky. Vybudování zčásti krytého dopravního hřiště, kompletní rekonstrukce zámečku a renovace exteriérů spojená s výstavbou dráhy pro inline bruslaře," připomněl mluvčí Žára.