Ředitelství silnic a dálnic obdrželo celkem pět nabídek na stavbu mezi 194. a 196. kilometrem D1. „Cenově nejnižší nabídky se pohybují mezi devětasedmdesáti a čtyřiaosmdesáti procenty předpokládané hodnoty, kterou jsme stanovili na 1,3 miliardy korun," oznámil generální ředitel státních silničářů Radek Mátl.

Předpokládá, že vítěznou firmu vyberou nejpozději do konce dubna. „Abychom mohli stavbu v květnu nebo červnu zahájit," podotkl Mátl.

Přípravné práce na rozšiřování dálnice D1 u Brna na šestipruh.
Rozšiřování dálnice D1 u Brna na šestipruh: začaly první práce, podívejte se

Přesný termín dokončení stavby bude podle něj známý až po výběru dodavatele. „Jedním z hodnotících kritérií je i doba výstavby. Předpoklad je, že stavba skončí do zhruba dvaceti měsíců od zahájení bez zimní technologické přestávky," zmínil ředitel.

První fáze přípravných prací začaly v lednu. „Děláme skrývku ornice, v nejbližší době se také zahájí archeologický průzkum a kácení dřevin," sdělila tehdy mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Stavbaři ve středu dobetonovávají poslední pole levého mostu maloměřické estakády.
VIDEO: Betonují poslední část levého mostu VMO u Tomkova náměstí v Brně

Rozšíření D1 na šestipruh je v plánu v celé délce dálnice od Kývalky až po Holubice. Téměř třicetikilometrový úsek je rozdělený do sedmi staveb, které na sebe navzájem navazují.