„Tuto linku nebudeme od dubna 2020 provozovat,“ řekl mluvčí Ryanairu Denis Barabas. Podle něj jde o rozhodnutí, které se zakládá na pravidelném hodnocení výkonnosti linky i poptávky na trhu. „Linky do Milána – Bergama a Londýna zůstávají,“ dodal.

Mluvčí brněnského letiště Jakub Splavec sdělil, že linku cestující využívali zhruba ze tří čtvrtin. „Od dubna do konce října využilo linku sedmnáct tisíc cestujících, je provozována dvakrát týdně,“ vyčíslil.

Vedoucí přepravního provozu Letiště Brno Radek Lang v dubnu při startu linky věřil, že nová linka bude mít úspěch. „Předpokládáme, že počet odbavených cestujících za rok 2019 by na této lince mohl činit až pětadvacet tisíc lidí,“ řekl při startu linky Lang.

Najlevnější létání

Krok Ryanairu překvapil i Jihomoravský kraj. „Zdá se, že linka nesplnila očekávání dopravce. Nezávisle na této nové skutečnosti dál jednáme s Ryanair a dalšími společnostmi o možných nových pravidelných leteckých linkách z Brna,“ řekl hejtman Bohumil Šimek. Konkrétnější ale nebyl.

Firma už prodávala letenky na letní letový řád, a tak vše nasvědčovalo tomu, že se udrží i déle než rok. Poslední let je naplánovaný na sobotu 28. března. Cestujícím s letenkami do letního letového řádu firma vrátí peníze.

Pro Brno šlo o třetí linku Ryanairu, pro cestující o jeden z nejlevnějších způsobů, jak se proletět. Cena jednosměrné letenky se pohybuje téměř vždy v řádu stokorun, aktuálně je většina k dispozici za 259 korun.

Přímé spojení Brna s Berlínem zůstane i nadále několika autobusy a jedním párem vlaků, od května dojde také k protažení jednoho z railjetů z Grazu do Prahy až do Berlína.

Ryanair je aktuálně jediným dopravcem v Brně s pravidelnými linkami, létá ještě do Londýna a Milána.

MICHAL HRABAL
JAN SŮRA