Řekl to v pořadu Otázky Václava Moravce. „Na zbývajících třináct úseků rekonstrukce chceme vypsat výběrová řízení, v nichž bude podmínka, že se bude stavět intenzivněji. Mým cílem je, aby se úsek neopravoval dvě stavební sezóny, ale zkrátilo se to na jednu stavební sezónu," sdělil Ťok. Mluvil o tom, že firmy by měly pracovat sedm dní v týdnu a čtyřiadvacet hodin denně.

Rekonstrukce by tak měla být o roky rychlejší. O kolik, však ministerstvo sdělit nechtělo. „Nebylo by to seriózní. Noční opravy mohou v některých případech omezit technologické faktory i třeba nařízení hygieny, která už teď na některých úsecích práce po desáté večer zakazuje. Také nevíme, jak dlouho budou trvat výběrová řízení," upozornil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Přiznal přitom, že ministerstvo počítá s tím, že intenzivnější práce budou také dražší.

Na problematičnost plánu upozornila mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková. Eurovia se už nyní na opravách podílí. „Práce ve třísměnném provozu jsou možné. Ale limituje nás několik faktorů. Je jimi například rozhodnutí hygieniků o nízké hlučnosti od desíti večer do šesti ráno. Práce v noci také vyžadují osvícení pracoviště, což odporuje požadvku na neoslňování aut. V noci není ani možné dodržet některé technologické předpisy," vypočetla Štočková.

Nápad se naopak líbí majiteli dopravce Student Agency a kritikovi dosavadních oprav Radimu Jančurovi. „V noci se opravuje v celé západní Evropě. Pokud se opravy zkrátí ze tří sezón na jednu, stojí za to i navýšení ceny o jednu či dvě desetiny. Mnohem větší škody, společenské, způsobuje, když dálnice nefunguje tak, jak má," zdůraznil Jančura.

Řidiči by rychlější opravy také uvítali. „Do Prahy a zpět jedu minimálně jednou týdně. V době, kdy v některých úsecích zůstává jen jeden pruh, je problém a tvoří se kolony. Čím dřív bude hotovo, tím líp," uvedl Pavel Kučera.