VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlejší tramvaj politici odmítli

Brno – Tramvaj pojede rychleji a bezpečněji. To byl jeden z hlavních cílů úpravy kolejí v brněnské Benešově ulici, které město chystá spolu s plánovanými opravami ulice. Koleje měly vést odděleně od okolní silnice po samostatném tělese.

24.8.2011 41
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Proti záměru se ale postavili představitelé městské části Brna-střed. Město tedy od plánu na rychlejší hromadnou dopravu zřejmě couvne.

„Benešova je jedním ze sedmi úseků Brněnské okružní třídy, která představuje spolu s Vídeňskou okružní třídou jedinečný urbanistický fenomén evropského měřítka. Navržené řešení je však popřením principů na nichž je Brněnský okruh založen,“ upozornil zastupitel pro územní rozvoj městské části Vojtěch Mencl.

Oddělený tramvajový pruh podle něj tvoří hradbu mezi centrem a pozemky drah, které město plánuje využít po odsunu nádraží pro výstavbu domů i třeba vznik parku. „Hrozí vznik nepřístupného mrtvého ostrova v centru města mezi zatíženým Kolištěm a tramvajemi v Benešově,“ upozornil Mencl.

Vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko ovšem upozornil, že postavení oddělených kolejí je v souladu se schválenou dopravní politikou města. „Auta stojící na kolejích v Brně způsobí desítky hodin zpoždění týdně. A logičtější je dát přednost jedné tramvaji s dvěma sty lidmi, než pěti autům, v nichž sedí po jednom člověku,“ řekl Bielko.

Zároveň odmítl názor, že těleso vytvoří v ulici hradbu. „Může být maximálně dvanáct centimetrů vysoké. To nemá člověk problém přejít, krokem jej přejede i auto. Navíc samozřejmě zůstane možnost odbočení tam, kde je to potřeba. A přechody pro chodce,“ nastínil Bielko.

Také dopravní podnik preferuje oddělenou tramvaj. „Cesta je tak plynulejší a bezpečnější, navíc koleje tak netrpí, jako když po nich jezdí auta. V úvahu připadá mnoho možností. Zvýšené těleso či oddělení trávníkem. Ale kategoricky to nevyžadujeme, ráz ulice by měl být zachován,“ řekla mluvčí podniku Škrancová.

Oddělenou tramvaj by cestující uvítali. „Z Řečkovic na nádraží je nyní tramvají nejpomalejší cesta kvůli autům právě v Benešově. Zvláště ve špičce občas stojí i několik tramvají za sebou,“ řekl Matěj Charvát.

Konečné slovo o podobě ulice ovšem budou mít radní města. A ti zřejmě vyhoví Brnu-střed. „Vést oddělený pás v místě, kde stejně každých deset metrů musí být kvůli křížení snížený, je nešťastný nápad. Něco podobného původně plánovali úředníci i v Husově ulici. Souhlasíme i s tím, že není dobré oddělovat rozvojovou lokalitu od středu města,“ uvedl náměstek primátora Ladislav Macek.

Dodal, že si dokáže představit jen určité optické oddělení kolejí. „Může tam být třeba jiná dlažba,“ podotkl Macek.Šéf odboru Bielko připustil, že nakonec rozhodnou politici. „Konečnou podobu rekonstrukce schválí politici,“ pokrčil rameny Bielko.Opravy Benešovy ulice mají kromě kolejí a povrchu zahrnout i veškeré sítě. Stát budou mezi sto padesáti až dvěma sty miliony korun. „Začátek prací není reálný dříve, než za sedm let,“ upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

24.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 41
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zloděj odcizil na Ivančicku další několik desítek let pěstovanou borovici.
5

Pěstiteli ukradli čtyřicetiletou bonsaj. Zloději to stihli za tři minuty

Letiště v brněnských Tuřanech. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
10

Letiště Brno zacílí více na mladé. V létě nejvíc táhl bulharský Burgas

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Práškovací letadlo i hadraplán. Výstava provází novodobými dějinami Moravy

Brno /FOTOGALERIE/ – Sto padesáti kilogramovou knihu podepsanou Tomášem Garriguem Masarykem, práškovací letadlo i dobové filmové záběry z dvacátého století si mohou od středy prohlédnout návštěvníci Moravského zemského muzea. To vše v nové stálé expozici nazvané Středoevropská křižovatka Morava ve dvacátém století.  

Nový park na Hádech překoná Lužánky. Bude mít mokřady i vodní nádrže

Brno /VIZUALIZACE/ – Mluví se o něm roky, až donedávna ale nikdo nevěděl, jak bude vypadat. Podobu nového největšího brněnského parku na Hádech vymýšlelo asi půl roku šest studentských týmů. Vítězný návrh si mohou lidé prohlédnout na internetu.

Starez - sport bude provozovat další sportoviště. Přebere halu Vodova

Brno – Dva roky před koncem nájemní smlouvy se sportovním klubem pravděpodobně převezme halu v brněnské Vodově ulici městská firma Starez – sport. Záměr v úterý schválili brněnští radní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT