„Provoz jsme obnovili pět minut po půlnoci na neděli. „Všech zhruba sto dvacet lidí, kteří na místě pracovali, zkrátilo původní odhad zprovoznění tratě v řádech dnů,“ vyjádřil se Ondřej Kubala, mluvčí Českých drah, a připomněl, že první informace po nehodě mluvily dokonce o uzavřené trati až na pět dní.

Cestující z Brna ale musí počítat s tím, že vlaky nepojedou tak často. Průjezdná je navíc jen jedna kolej ve stanici, v místě nehody není napnutá trolej, a proto budou zatím všechny vlaky v tomto úseku vozit dieselové lokomotivy. Z kapacitních důvodů proto rychlíky nemohou jezdit v tak krátkých intervalech.

„I nadále zůstává na místě po nehodě lokomotiva a jeden zničený osobní vůz. Jejich odstranění bude pokračovat dnes v průběhu dne,“ přiblížil dále aktuální situaci Kubala. Rychlost vlaků projíždějících stanicí je také omezen na 30 kilometrů za hodinu. Na původní trasu se zde během dneška kromě rychlíků z Brna vrátí spoje EuroCity z Prahy do Polska, spoje EuroCity z Rakouska přes Českou republiku do Polska, vnitrostátní spoje InterCity mezi Prahou a Moravskoslezským krajem. Po obnovené koleji zatím nemůže jezdit pouze pendolino.