„O tom, že policisté požádali Ředitelství silnic a dálnic o přístup k výsledkům měření rychlosti v Husovickém tunelu, jsme se dozvěděli až na počátku března. Je to téma, které se opakovaně řeší už od roku 2019, a několikrát jsme deklarovali, že s pokutováním řidičů nesouhlasíme," uvedla Vaňková.

K dopravním nehodám tam dochází v pár případech ročně, řidiči tedy podle ní v tunelu jezdí bezpečně. „Dalším důvodem je, že nám nepřijde vhodné plnit městský rozpočet automatizovaným vybíráním pokut. Proto jsem iniciovala jednání s ředitelem Tržilem,“ doplnila Vaňková.

Radní pro dopravu Petr Kratochvíl navíc považuje za nešťastné, začínat s měřením v tunelu v době, kdy v lokalitě Tomkovo náměstí a Rokytova dojde ještě letos k zahájení výstavby dalšího a tolik potřebného úseku velkého městského okruhu, která významně zkomplikuje dopravu v dané lokalitě.

Dopravní předpisy platí

Informace získané z úsekového měření zatím budou pilotně sloužit k vyhodnocování chování řidičů včetně dodržování stávajících rychlostních limitů, dopravní zátěže, nastavení světelné signalizace a při případném plánování opatření včetně objízdných tras. „Přestože data nebudou sloužit hlavně k pokutování, budeme mít k dispozici velmi přesné informace a je nutné upozornit, že dopravní předpisy a značení platí stále. Znamená to, že pokud nebudou řidiči projíždějící brněnskými tunely dodržovat pravidla, můžeme k sankcím přistoupit,“ upozornil Tržil.

Systém je stále ve zkušebním režimu, funguje od března. Úředníci měli začít vybírat pokuty od řidičů za překročení rychlosti v Husovickém tunelu v květnu.

Ředitelství silnic a dálnic spravuje v Brně Husovický, Pisárecký i Královopolský tunel. Další jednání všech stran je v plánu na duben.