Výrazná bude úspora času i pro cestující mířící třeba z Břeclavi do Prahy. Místo nynějších více než tří hodin se pro ně při jízdě po vysokorychlostních tratích zkrátí jízdní doba zhruba na hodinu a půl. Deník připravil přehlednou mapu, jak by se měla změnit dojezdová vzdálenost pro cestující jedoucí vlakem z Břeclavi či Brna do dalších měst v České republice, ale i do slovenského hlavního města Bratislavy a rakouské Vídně.
Lidé si ale ještě zhruba deset let počkají. V současné době zástupci Správy železnic pokračují v přípravě vysokorychlostních tratí. „Zatím nejdál je úsek mezi Modřicemi a Šakvicemi společně s vysokorychlostní tratí Moravská brána," přiblížil vedoucí oddělení realizace staveb vysokorychlostních tratí ve Správě železnic Lukáš Tittl.
Předpoklad zahájení stavby vysokorychlostní trati Jižní Morava, která povede z Modřic do Rakvic, je podle odhadů Správy železnic v roce 2027, uvedení do provozu pak v roce 2030. Náklady na výstavbu vysokorychlostních tratí v České republice se budou pohybovat ve stovkách miliard korun. Odhad dokončení některé trati je až v roce 2050.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Francouzský vysokorychlostní vlak se loni ukázal na brněnském výstavišti, byl o něj velký zájem.