Výrazná bude úspora času i pro cestující mířící třeba z Břeclavi do Prahy. Místo nynějších více než tří hodin se pro ně při jízdě po vysokorychlostních tratích zkrátí jízdní doba zhruba na hodinu a půl. Deník připravil přehlednou mapu, jak by se měla změnit dojezdová vzdálenost pro cestující jedoucí vlakem z Břeclavi či Brna do dalších měst v České republice, ale i do slovenského hlavního města Bratislavy a rakouské Vídně.

Lidé si ale ještě zhruba deset let počkají. V současné době zástupci Správy železnic pokračují v přípravě vysokorychlostních tratí. „Zatím nejdál je úsek mezi Modřicemi a Šakvicemi společně s vysokorychlostní tratí Moravská brána," přiblížil vedoucí oddělení realizace staveb vysokorychlostních tratí ve Správě železnic Lukáš Tittl.

close Jízdní doba vlaků mezi městy před a po výstavbě vysokorychlostních tratí. info Zdroj: Deník/Karolína Šulíková. zoom_in Jízdní doba vlaků mezi městy před a po výstavbě vysokorychlostních tratí.

Předpoklad zahájení stavby vysokorychlostní trati Jižní Morava, která povede z Modřic do Rakvic, je podle odhadů Správy železnic v roce 2027, uvedení do provozu pak v roce 2030. Náklady na výstavbu vysokorychlostních tratí v České republice se budou pohybovat ve stovkách miliard korun. Odhad dokončení některé trati je až v roce 2050.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Francouzský vysokorychlostní vlak se loni ukázal na brněnském výstavišti, byl o něj velký zájem.

Francouzský vysokorychlostní vlak TGV je největším lákadlem na na veletrhu Rail Business Days na brněnském výstavišti. | Video: Deník/Michal Hrabal