„Vyplynuly z ní tři modely. Jeden vlakový, pak tramvaj, další byl takový hybridní model," řekl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Správa železnic si zadala k této studii proveditelnosti oponentní posudek. Představitelé Brna se kloní k vlakové variantě. V takovém případě by byla největší investice ze strany Správy železnic, v případě tramvajové varianty by bylo hlavním investorem město. „Důležitá bude přepravní kapacita, přepravní rychlost a napojení na další přestupní uzly ze severu na jih," přiblížil Kratochvíl.


Nahrává se anketa ...

Předpokládá, že jasno o konečné variantě by mohlo být v březnu nebo v dubnu letošního roku.

O podzemní dráze se však v Brně začalo mluvit už v sedmdesátých letech minulého století. Stávající síť městské hromadné dopravy v Brně už je podle odborníků nedostatečná.

„Spoj sever-jih už kapacitně nestačí. Víc tramvají tam už jezdit nemůže. Jezdí každých pár minut, víc se jich na trať nevejde," sdělil už dříve Deníku Michal Sedláček z městské společnosti Brněnské komunikace.

Policie pátrá po totožnosti sražené ženy.
Sražená žena šalinou na Nový rok v Brně: pomozte podle věcí určit její totožnost

Se severojižním kolejovým diametrem, neboli brněnským metrem počítá také nové brněnské hlavní nádraží. To by mělo vzniknout dříve než podzemní trať. Současný předpoklad vzniku nového nádraží je v roce 2035.

„Prostor pro stanici bude připravený s tím, že i kdyby metro trvalo dalších deset let, nebudeme čekat a prostor pro stanici vybudujeme současně s vlakovým nádražím," poznamenal Sedláček.

Od nového hlavního nádraží má podzemní trať pokračovat přes centrum města do Králova Pole.

Mohlo by vás zajímat: Odpad a nepořádek na hladině Brněnské přehrady. Podívejte, co vše přinesla voda

Zdroj: Deník/Magdalena Blažková