Předplatní jízdenky v Brně používá okolo sedmdesáti procent cestujících. „Klasické papírové šalinkarty jsme přestali vydávat loni v lednu. I když jsme se přibližně deset dní potýkali s nedostatkem anonymních karet, který byl způsoben celosvětovým nedostatkem čipů, problém jsme operativně vyřešili. Cestující se naučili vyřizovat si šalinkarty sami nebo s naší pomocí na předprodejních místech,“ zhodnotil generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.
Podle něj díky tomu dopravní podnik dokáže ušetřit až několik milionů korun ročně. Díky elektronickým šalinkartám dopravce uspořil za aktualizaci systému na vydávání papírových předplatních jízdenek, který pocházel z roku 2006, zrušil dvě prodejny, pět předprodejních míst a také ke snížil počet zaměstnanců o osm.

Přechod na elektronické šalinkarty se loni týkal téměř čtyřiceti tisíc cestujících. Přibližně třicet procent z nich potřebovalo pomoc pracovníků dopravního podniku při jejich zřizovaní. „Nejčastěji se jednalo o kompletní založení uživatelského účtu, jeho ověření a nákup konkrétní jízdenky," přiblížil vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.
Brňané navíc stále mohou na roční šalinkartu za splnění určitých podmínek získat dotaci 1425 korun. „Denní jízdné pak vychází na pouhých devět korun. Naším cílem do budoucna je, aby každý Brňan vlastnil roční předplatní jízdenku. Dá tak najevo sounáležitost s městem Brnem a podpoří rozvoj naší hromadné dopravy. My mu naopak nabídneme bonusový program, na jehož podobě aktuálně začínáme pracovat,“ prozradil Havránek.
Tržby za prodej šalinkaret zatím neodpovídají období před covidem. Zatímco v roce 2019 činily 627 milionů korun, loni to bylo o téměř šedesát milionů méně.