Všech jednačtyřicet vozů Drak má být v brněnském provozu do konce roku 2025. „V příštím roce plánujeme kompletovat šest vozů, v roce 2025 stejný šest. Na první šalinu dorazí komponenty v lednu," zmínila Tomaštíková. Tramvaje Drak jezdí v Brně na různých linkách. Například na lince 3 či 9.

Práce na stavbě největšího kolejového rozvětvení v Česku zahájili dělníci v brněnské vozovně Pisárky.
Největší kolejové rozvětvení v zemi bude v Brně. V Pisárkách začínají, podívejte

Kupní cena jedné tramvaje se navýšila z šestadvaceti a půl milionu na devětadvacet. „Podražil i materiál a komponenty, které nakupujeme k sestavování vozů. Komponenty k tramvajím dostáváme od výrobce postupně," konstatovala mluvčí.

Další náklady spojené s prací a nákupem komponentů lehce přesahují pět a půl milionu. „Některé komponenty musíme nakupovat ve větším množství. Například podlahovou překližku. Většinu materiálu ale kupujeme tak, aby dorazil před montáží vozů, abychom minimalizovali skladové zásoby," přiblížila Tomaštíková.

Zdroj: Deník/Michal Hrabal

Dopravní podnik nakupuje pro Brno také nové obousměrné tramvaje Škoda ForCity 45T. Prvních několik už vozí cestující.

MOŽNÁ VÁS ZAUJME: Nové bydlení v Brně, Deník se exkluzivně podíval na stavbu Centropolisu

Zdroj: Deník/Terezie Heinz