Kotzianovi se nelíbí, že rodiny budou platit podle navrženého ceníku rezidentního parkování za první auto 900 korun ročně a za každé další devět tisíc. Firmy poskytující auta ke spolujízdě zaplatí za stejný čas jen sto korun za každé auto. „Většina rodin má jediné auto, které její členové obvykle sdílejí. Přirozený carsharing se žádného zvýhodnění nedočká,“ argumentoval Kotzian.

Podle náměstka brněnského primátora pro dopravu Matěje Hollana ale město nikoho nezvýhodňuje. „Metodika pro carsharing vychází ze zahraničních zkušeností, kde taková služba bez problémů funguje,“ reagoval Hollan. Pilotní projekt nabídne informace ohledně fungování této služby v Brně. Vedení města chce podle zjištěných dat podmínky pro sdílení aut upravovat.

Parkování v Brně.
Rezidentní parkování? O způsobu jeho zavedení opět nerozhodli. Termín však platí

Debata na Brně-středu

Carsharing představí zástupci Brna-středu a firem, jako je třeba Emuj nebo Ajo na úterní debatě od pěti hodin odpoledne ve společenském sále radnice Brna-středu. „Jedno sdílené auto může nahradit až deset soukromých. Lze tak šetřit životní prostředí i snížit počet potřebných parkovacích míst,“ vyzdvihla místostarostka Brna-středu Jasna Flamiková. Právě v této městské části začne platit rezidentní parkování už od letošního podzimu.

Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, proti připravovanému rezidentnímu parkování se ohradil také spolek Brno autem, jehož členové spustili petici proti jeho zavedení. Do neděle ji podepsalo přes třináct set lidí.

Proti projektu se ohradil v dopise třeba Brňan Miroslav Hrdina. „Odváží-li se důchodce auto zaparkovat ve své rezidentní oblasti nebo s ním dokonce častěji vyjet, utratí v návštěvnickém režimu více než deset procent svého důchodu. Při sazbách třicet až čtyřicet korun za započatou hodinu k tomu stačí jen jedna až dvě hodiny návštěvnického parkování denně,“ shrnul muž.

taxislužba Uber
Uber dočasně ruší jízdy v Brně. Proti rozhodnutí soudu se odvolá

Primátor Petr Vokřál už v lednu odmítl požadavek na parkování zdarma pro důchodce. „Z hlediska ročních nákladů na auto je poplatek zanedbatelný. Možnost zneužití přepisováním aut na jiné lidi je oprávněný důvod, proč různé skupiny cenově nerozlišovat. Město navíc poskytuje důchodcům devadesáti- až stoprocentní slevu na hromadnou dopravu,“ uvedl tehdy primátor.

Město také upozorňuje, že zmíněný ceník zatím neplatí. „Jde pouze o návrh, který zatím nebyl schválen brněnskými zastupiteli,“ upozornil mluvčí Brna Filip Poňuchálek.

Ilustrační foto.
Muž chce zpomalit tramvaje. Aby nerušily Brňany při spánku