Měří se rychlost vždy na stejných místech?

Místa jsou různá. Měří se jak na trati, tak na výhybkách. Kontrolujeme také úseky, kde je snížená maximální rychlost z jiného důvodu, třeba kvůli špatnému stavu kolejí nebo kvůli snížení hluku.

Jaké hrozí řidičům porušujícím předpisy postihy?

Při menším prohřešku hrozí řidičům dopravního podniku pouze napomenutí. Vážnější případy řešíme postihem na výkonnostních odměnách.

Jak časté je vykolejení tramvaje?

Loni se to stalo sedmnáctkrát. Je to naštěstí málo častá nehoda, za kterou ale ve většině případů může nepozornost řidiče nebo špatný technický stav výhybky. Na řidiče se snažíme v tomto směru působit výchovně. Na překračování rychlosti na výhybkách jsme je upozornili v článku v našem Zpravodaji.

Měříte nějak i rychlost autobusů a trolejbusů?

Ano, pomocí radarů.

Stává se, že řidiči porušují nejen rychlost předepsanou na kolejích, ale také předepsanou zákonem?

To se nestalo.

Lidé pravidelně kritizují příliš rychle jezdící a prudce brzdící řidiče nočních rozjezdů. Zaměřujete se na ně nějak?

Stížnosti na styl jízdy řidičů nočních autobusů občas dostáváme. Chceme se proto v letošním roce na tuto problematiku více zaměřit.

Stěžují si cestující na špatný způsob jízdy řidičů i v kancelářích dopravního podniku?

Stížnosti na způsob jízdy dostáváme. Jsou to individuální prohřešky jednotlivých řidičů, které s nimi následně řešíme. A to nejen postihem, ale také například dalším proškolením.

Když jsme u stížností. Čelíte velkému náporu nespokojených lidí po změnách v městské hromadné dopravě po Novém roce?

Každá změna vždy přináší negativní reakce těch, kteří si musejí zvyknout na jiný režim cestování. Takže i teď čelíme negativním reakcím v různých podobách. Cestujícím se snažíme změny co nejlépe vysvětlit a případně jim poradit s cestováním podle nových jízdních řádů.

Jak moc lidé využívají informační linku k novoročním změnám?

Informační kancelář je v posledních dnech zaplněná zejména staršími cestujícími, kteří si nemohou vyhledat informace na internetu. Maximálně vytížená je i informační linka, kterou jsme od osmnáctého prosince posílili. Návštěvnost našich internetových stránek stoupla od konce prosince na pětinásobek.

ČTĚTE TAKÉ: Řidiči tramvají jezdí stále příliš rychle