„Semafory jsou teď v Brně skutečně na každém kroku. Jízda je kvůli tomu pomalejší,“ postěžoval si taxikář Miroslav Novák. A není sám. „Řidiči si na nové semafory stěžují, protože je zdržují,“ připustil komplikace mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Testovací tým brněnského Deníku Rovnost si vyzkoušel, co les semaforů znamená třeba pro pro Jihlavskou. Na třech kilometrech tam mohou zastavit až šestkrát, protože semafory nejsou dobře zkoordinované. Když má řidič štěstí, projede trasu za pět minut Červená vlna však dobu jízdy zdvojnásobí.
Dopravní odborníci tvrdí, že každý semafor staví až po důkladném rozmýšlení. „Máme vytipovaná místa, kde se stávají nehody a postupně je chceme zpřehlednit,“ vysvětlil provozní ředitel Brněnských komunikací Leoš Chasák.

Semafory však vznikají často kvůli novým obchodním domům. To je příklad Intersparu v ulici Cejl nebo Kauflandu v Židenicích. U něj se od minulého roku se musí řidiči vypořádat se semafory na křižovatce ulic Bubeníčkova a Koperníkova. „Není sladěná s vedlejší křižovatkou. Ta reaguje na tramvaj a je tam i tlačítko pro chodce, takže koordinace vázne,“ řekl židenický tajemník Jaroslav Vokál.

Během dvou let má v Brně vyrůst dalších osmnáct semaforů. Zřejmě nejvíc kritizovaný z nich už stojí na křižovatce ulic Tábor a Kounicova. „Křižovatka tam jen zbytečně zdržuje. Není tam takový provoz, aby se musela upravovat semaforem,“ myslí si například Milan Kubis ze stejnojmenné autoškoly.

Více ve čtvrtečním vydání deníku Rovnost.