Ve hře jsou dvě možnosti, kudy se v budoucnu můžou cestující přepravit přes celé město od jihu na sever. „Od jihu až po Šumavskou ulici je trasa diametru v souladu s územním plánem. Dál může trasa vést buď přes Technologický park na řečkovické nádraží či přes Ponavu na královopolské nádraží,“ uvedl náměstek brněnského primátora Petr Hladík.

Cílem prověřovací studie bude zjistit, která z možných tras bude výhodnější a přepraví více cestujících. K dispozici je chce mít město podle Hladíka zhruba za tři měsíce. Poté ji zástupci města předají Správě železniční a dopravní cesty. „Zítra bude jednání zástupců kraje se Správou železniční a dopravní cesty, která bude dělat takzvanou cost benefit analýzu. Ještě předtím však chceme společnosti předat už prověřené zastávky a trasu,“ dodal v pondělí Hladík.

Podmiňující stavbu diametru pro nádraží u řeky považují zástupci opoziční občanské demokracie za nášlapnou minu. „Je to ústupek hnutí ANO vůči Žít Brno. Podle nás k tomu došlo vlivem zákulisního vyjednávání a bojíme se, že vláda při definitivním rohodování o umístění nádraží nemusí podmínku vzít v potaz a bude proto preferovat variantu pod Petrovem, která je podle usnesení brněnských radních i zastupitelů akceptovatelnou variantou,“ řekl občanský demokrat David Grund.

Podle brněnského primátora Petra Vokřála je stavba nového nádraží pro město klíčová. „Objevila se celá řada spekulací, že je třeba zabránit odsunu nádraží. Musíme si ale uvědomit, že nádraží je klíčová záležitost a když to budeme zase odsouvat, může se stát, že žádné nádraží mít Brno nebude,“ komentoval.

Současné nádraží podle něj zdaleka není dostatečné. „Když někdo vystoupí na hlavním nádraží, připadá si jako v minulém století,“ uvedl Vokřál.