První místo vyhrál billboard Moravské vinotéky v Brně, který jako sexistický vyhodnotilo 615 z celkového počtu 782 hlasujících. „Reklama přispívá k udržování nerovností ve společnosti. Pokud jsme zvyklí vídat ženy jen jako dekorace, je pro nás těžší představit si je například jako premiérky či prezidentky,“ sdělila za Nesehnutí Eva Bartáková.

Majitel vinotéky Dalibor Adamec si myslí, že musí být reklama provokativní. „Nechtěli jsme reklamou nikoho urazit. Chtěl jsem lidi zaujmout a nemít nudnou reklamu, kterých je všude plno. Byly by to vyhozené peníze. Vím, že je stupidní, ale každý si ji právě kvůli tomu přečte,“ řekl. 
Reklamy nominované v anketě Sexistické prasátečko.
Desáté Sexistické prasátečko bylo zároveň i posledním. Stejně jako v předchozích ročnících, i letos měli hlavní slovo hlasující lidé veřejnost. Ti se mohli vyjádřit ke každé z padesátky nominovaných reklam. Vybírali mezi tlačítky „To je sexismus!“, „To ještě jde“ a „Přeskočit“.

MARTINA HYKŠOVÁ