Nominovat sexistické reklamy ze svého okolí mohli lidé od května do konce září. „Návrhy pak posoudila odborná porota a poslala do užšího výběru osmaosmdesát z nich," popsala Pešáková.

V říjnu se k hlasování opět dostávají laici. Na stránkách organizace mohou označit tři reklamy, které považují za nejvíce urážlivé. Pomoci s výběrem jim může mimo jiné komentář od odborníků.

Mezi kandidáty na vítězství jsou již tradičně desítky firem, politické strany i univerzity. Jihomoravský kraj letos zastupuje mimo jiné brněnská Mendelova univerzita. Příznivci soutěže nominovali její spot s názvem Chceš to prožít? zobrazující romantický příběh dvou studentů, který podle poroty zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem. „Je to nepochopení nadsázky příběhu. Video je vytrženo z kontextu a nedává tak smysl jaký doopravdy má," komentoval nominaci vedoucí propagačního oddělení Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity Jan Turčínek.

Kdo vyhrál cenu odborné poroty a cenu veřejnosti, se lidé dozvědí 11. listopadu v Domě umění města Brna.

BARBORA TICHÁ