Kvůli stavbě velkého městského okruhu jsou tam totiž v několika ulicích výrazná omezení a některé jsou uzavřené úplně. Řidičům se teď uleví alespoň zčásti. Z neděle na pondělí se pro ně totiž otevře sjezd a nájezd na Žabovřeskou ulici z ulice Bráfovy.

Mnoho řidičů si však změny ani nevšimne. Kvůli špatné dopravní situaci si totiž už teď často zkracují cestu a zakázanou trasou jezdí i přesto, že se to nemá. „Víme o tom, že někteří řidiči projíždějí zavřeným sjezdem z Žabovřeské ulice. Není tam žádná zábrana, jen značka, takže jim nic nebrání. Už asi deset řidičů jsme tam pokutovali,“ uvedl mluvčí jihomoravských policistů Pavel Šváb.

Hlídat silnici neustále však podle něj není možné. „Samozřejmě to není v pořádku, když auta jezdí zákazem, jenže na to nemáme dost lidí, věnujeme se důležitějším věcem. Snažíme se udržovat bezpečnost ve městě a tohle není priorita,“ vysvětlil Šváb, že na místě policisté příliš často nebývají. Pokud však mohou, tak tam hlídku pošlou. „Když je aspoň trochu času, tak tam hlídáme. Řidiči prostě ty předpisy ignorovat nemůžou,“ dodal Šváb.

Řidiči: Nikoho neohrožujeme

Přesto zůstávají na čerstvě napadaném sněhu uzavřeného sjezdu vyjeté stopy aut a zdaleka ne všechny patří obsluze stavby. „Já tamtudy nejezdím, jenže na jednu stranu ty řidiče chápu. Předpisy se sice porušovat nemají, ale když tam nikoho neohrožují, nikomu nevadí a sníží tak počet aut v kolonách, tak v tom nevidím žádný příšerný prohřešek,“ myslí si Dana Stračárová z Králova Pole.

Spíš než nekázeň řidičů jí vadí dopravní situace v městské části. „Je to tu opravdu katastrofální. Mám pocit, že za poslední půlrok se rozkopalo snad všechno, co se dalo a je to čím dál horší. Vím, že je to kvůli stavbě velkého městského okruhu a Dobrovského tunelů, a také vím, že ty stavby jsou důležité, ale dopravně to podle mě vůbec není vyřešené,“ postěžovala si Stračárová.

Situaci by podle ní pomohlo zkvalitnění městské hromadné dopravy. „Kdyby jezdilo víc lidí městskou dopravou, podstatná část aut by zmizela. Jenže máme nejdražší jízdné v Česku a pak se ani nedivím, že mnoho lidí radši zvolí auto, i když se potom zaseknou v zácpě,“ pokrčila rameny Stračárová.

Starosta doufá, že práce skončí co nejdříve

S dopravní situací není spokojený ani místostarosta městské části Pavel Juránek. „Jsem rád, že se alespoň část zákazů teď zruší, protože ta doprava je tady absolutně nevyřešená,“ nelíbí se Juránkovi. Nutnost velkého městského okruhu uznává, přesto doufá, že práce skončí co nejdřív. „Je jasné, že ta stavba je pro Brno naprosto nezbytná a musíme to vydržet, přesto je to pro dopravu zátěž a musíme doufat, že to ještě nějak zvládneme,“ řekl Juránek.

Velký městský okruh má zklidnit a zlepšit dopravní situaci v Brně, na kterou si dnes mnoho řidičů stěžuje. Kvůli stavbě jsou tak uzavřené některé ulice, například Hradecká, Dobrovského a Veleslavínova. Nejrůznější dopravní omezení platí v Královopolské, Žabovřeské a Zborovské ulici.

Ke stavbě okruhu patří i dva obrovské tunely, které dělníci nonstop razí pod Žabovřeskami a Královým Polem. Dokončeny mají být v roce 2011, v současnosti dělníkům zbývá dorazit asi 150 metrů. Bezprostředně na ně má navázat takzvaná Svitavská radiála, obří křižovatka, která povede ulicí Sportovní, směrem na Svitavy a do centra Brna. Bez radiály by se tunely, dlouhé kolem dvanácti set metrů, nemohly zprovoznit.