Koho pošlou do vedení města, rozhodnou voliči z nabídky kandidátů devíti politických uskupení.

Současný místostarosta a občanský demokrat Miroslav Mrkvica si myslí, že zastupitelstvo odvedlo v minulém období dobrou práci. „Opravili jsme bazén a tělocvičnu na základní škole, vybudovali splaškovou kanalizaci a další užitečné stavby,“ vyjmenoval Mrkvica.

Problém podle něj spočívá v tom, že na větší investice nezbývá dostatek peněz. „Šlapanicím peníze chybějí. Do městské pokladny mohla přibýt částka okolo třiceti milionů korun z průmyslové zóny. Měla už dávno stát na polích mezi Šlapanicemi a Slatinou,“ nastínil Mrkvica.

Podobný názor má i lídr Sdružení nezávislých kandidátů zdravého rozumu Jan Střechovský. „To, že průmyslová část dávno nestojí, je ostuda. Za ty peníze se mohla opravit škola nebo kanalizace na dešťovou vodu,“ uvedl Střechovský.

Naopak negativní postoj k vybudování továrních hal zastává lídryně kandidátky sdružení Čisté Šlapanice Michaela Trněná. „Podali jsme petici proti stavbě zóny. Bylo na ní dva a půl tisíce podpisů a radnice nám zatím nebyla schopná odpovědět,“ upozornila Trněná.

Dlouhé ranní kolony

Podle současného starosty a jedničky na kandidátce křesťanských demokratů Miroslava Klašky je to nesmysl. „Nad tím projektem vládnou zejména emoce a strach. Pokud u nás existuje atraktivní území, o které investoři projevují trvalý zájem, stejně ho dřív či později někdo zastaví,“ myslí si Klaška. Je proto podle něj lepší dohodnout se výhodně s konkrétním zájemcem hned. Klaška chce také usnadnit dostupnost služeb lidem z okraje města, například zřízením autobusu pro starší lidi.

Komunální volby ve Šlapanicích.

Jednička sociálních demokratů Svatopluk Novák podpoří průmyslovou zónu jen ve zmenšené podobě. Pro místostarostu a dvojku na kandidátce TOP 09 Pavla Horáka je důležité, že zóna má být obchvatem spojená přímo s dálnicí D1. „Obchvat podstatně ulehčí dopravní situaci ve Šlapanicích,“ tvrdí Horák.

Souhlasí s ním i lídryně komunistů Jana Častulíková. „Na křižovatce ve Slatině u kostela se každé ráno tvoří dlouhé kolony. Obchvat by určitě pomohl,“ myslí si Častulíková. Víc ji však trápí to, že ve Šlapanicích je jen jediný obchod, a ještě špatně dostupný pro některé důchodce z okraje města.

Podle druhého muže sdružení Nezávislí 2010 Lubomíra Konečného samotný obchvat obci nepomůže. „Stejně budeme muset opravit silnice ve staré zástavbě,“ vysvětlil Konečný.