Zastávka začátkem týdne dostala zelenou v procesu EIA, který posuzje vliv na životní prostředí. Brněnská pole, jak se zastávka bude jmenovat, se napojí na ulici Jungmannova. „Je dobře, že ji tu postaví. Trolejbus je drahý a na vlak teď musíme přes půl města. Sami už sice moc často nikam nejezdíme, ale ostatním to určitě pomůže," myslí si důchodkyně Anna Stejskalová, která bydlí jen pár desítek metrů od plánované zastávky.

Cestující, kteří budou nově kolem jejího domu chodit, jí nevadí. „Už teď tudy často prochází lidé z přilehlého sídliště na nákupy, takže klid tu stejně není ani teď," upozornila žena.

Podle starosty Šlapanic Jaroslava Klašky má nová zastávka obsloužit spádovou oblast pro dva a půl až tři tisíce lidí. „Vlakem se hlavně po ránu a ve špičce dostanou lidé do Brna pohodlněji, než autem. Nehrozí tu kolony a podobná zdržení," uvedl starosta.Ve Šlapanicích vyroste nová vlaková zastávky blíž centra města.

Na stavbu je podle něj obec připravení přispět. „Počítáme ale spíše s tím, že stavbu zaplatí Správa železniční dopravní cesty z části peněz, které byly připravené na rekonstrukci současné zastávky na okraji města, kde budou nakonec opravy menší," vysvětlil Klaška.

Přístup z Jungmannovy ulice na novou zastávku má být bezbariérový. Při čekání se lidé před deštěm schovají do jednoduchých přístřešků a příjezd spojů najdou na elektronické tabuli. Nástupiště dlouhé 170 metrů doplní také osvětlení. „Zvažujeme také přistavět parkoviště a zázemí s obchody v sousedství zastávky. Bližší plány ale zatím nemáme," doplnil Klaška.

Zastávku dělníci vybudují při rozsáhlé plánované rekonstrukci trati mezi Šlapanicemi a Brnem, která začne v lednu 2016. „Nová zastávka vznikne na přelomu roku 2016 a 2017," doplnil za Správu železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Přes čtyřicet let stará trasa na jih od brněnské Slatiny až po Šlapanice je podle správy za hranicí životnosti. „Stávající nástupiště ve Šlapanicích už ani nevyhovují požadavkům integrovaného dopravního systému na počet vlaků. Nesplňují ani požadavkům na bezpečnost cestujících. A bezbariérový přístup neexistuje," vysvětlil již dříve mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Na trati železničáři vymění koleje, zpevní a odvodní železniční náspy. Opraví také dva přejezdy a tři mosty. Rychlost na dráze mezi městy se po úpravách zvedne z osmdesáti na sto kilometrů v hodině. Vlak bude navíc při jízdě tišší. „Zatím počítáme s tím, že práce budou stát 674 milionů korun," podotkl Ptačinský.

Osobní železniční dopravu v době rekonstrukce nahradí především autobusy. Jak ale výluky budou vypadat, doposud není jasné. „Podobu velkých výluk projednáváme asi půl roku před jejich začátkem. Teď je příliš brzy," řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.