Radikálněji chtějí do cen za cestování po Brně zasáhnout komunisté. „Cestování zadarmo chceme pro důchodce nad pětašedesát let.
Studenti do šestadvaceti let by zase měli mít levnější jízdné po městě stejně jako v regionální dopravě, která zlevní podle nařízení vlády,“ řekl opoziční zastupitel za komunisty Martin Říha.

Ilustrační foto.
Od září pojedou vlakem i autobusem za čtvrtinu ceny. Díky novým slevám

Pro děti do patnácti let navrhuje cestování zdarma sociálně demokratický zastupitel Oliver Pospíšil. „Slevy vítáme, věková skupina dětí mezi deseti a patnácti lety nebyla pokrytá žádným vhodným tarifem. Mohli bychom ale jít ještě dál. Brněnští školáci do patnácti let by měli jezdit zcela zadarmo,“ reagoval lídr brněnské buňky sociální demokracie.

Slevy v hromadné dopravě∙ O snížení cen za jízdenky pro děti od deseti do patnácti let a důchodce od pětašedesáti do sedmdesáti let informovali brněnští radní minulý týden.
∙ S jejich rozhodnutím většina opozičních zastupitelů souhlasí, někteří navrhují pro obě skupiny i jízdné zdarma.
∙ Podle brněnského politologa Michala Pinka jde o předvolební kampaň především hnutí ANO.


S krokem radních příliš nesouhlasí lídryně kandidátky občanských demokratů Markéta Vaňková. „Myslím, že systém slev byl dostačující, další snižování ceny nebylo nutné. Současně ale nesměřuji k tomu, že bych případně chtěla ceny jízdenek zpět navyšovat, pokud se stanu součástí příští politické reprezentace města,“ uvedla.

Jak upozornil Říha, slevy v brněnské hromadné dopravě, na rozdíl od té regionální, nezahrnují studenty do šestadvaceti let. „Museli jsme zvážit ekonomický dopad zlevňování. Konkrétně u studentů by to znamenalo rozdíl dalších asi osmdesát milionů, což jsme si neuměli představit“ vysvětlil náměstek brněnského primátora Petr Hladík.

Tržby dopravního podniku dle odhadu zástupců města klesnou kvůli slevám o dvacet milionů. „To dokážeme díky úsporným opatřením vyřešit,“ věří Hladík.

Podle brněnského politologa Michala Pinka se slevy na jízdném mohou stát výrazným předvolebním tématem. „Obecně lze říct, že ANO, které v současné době v Brně vládne, se proměnilo v levicovou sociálně-demokratickou populistickou politickou stranu. Zlevňování hromadné dopravy je typický krok, kterým vychází vstříc předpokládaným voličům,“ uvedl.

Ilustrační foto.
Budoucnost motocyklové Grand Prix? Peníze chtějí řešit i na vládě