Roční náklady na údržbu se pohybují podle něj v řádech statisíců až milionů korun. Údržbu myčky provádí specializovaná firma celoročně. „Jedná se o soubor několika složitých technologií se stálou péčí. Některé opravy vzejdou ze zmíněných prohlídek, jiné provádíme podle aktuálního stavu zařízení," popsal Gavenda.

Správa železnic má ve správě pouze tuto brněnskou myčku, ostatní vlakové myčky v republice provozuje jiný majitel. „Ve vlakové myčce se myjí vozové skříně vozů osobní přepravy. V paměti řídicího počítače je naprogramováno více než osmdesát základních kombinací vozů a jejich sestav, které umí myčka umýt. Kromě toho je zde i možnost doplnění dalších mycích programů pro nová vozidla," podotkl mluvčí.

Parkovací dům na Šumavské zatím roste do hloubky, za rok bude mít čtyři patra.
Půl roku prací na novém parkovacím domě v Brně. Podívejte se, jak stavba roste

Volbu správného programu a mycí chemie provádí operátor myčky, který z velína řídí a kontroluje celý mycí proces. Myčka je v provozu čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu. „Cena obdobné vlakové myčky se pohybuje v řádech stamilionů korun. Vybudování takového zařízení a infrastruktury je výrazně složitější a nákladnější, než v případě myčky na auta," doplnil Gavenda.

Myčku vlaků, která se nachází v Čechách, ukazuje přiložené video. Čtenáři Deníku si tak mohou udělat lepší představu, jak podobné zařízení vypadá.

Zdroj: Youtube