Direct Pay předložila nejlevnější nabídku a porazila tak firmy Airtoy a Materna Communication. „Provize z prodané jízdenky bude jedna z nejnižších v České republice, tedy 14,7 procent. V ostatních městech se přitom tato částka pohybuje od patnácti do pětadvaceti procent," sdělil generální ředitel podniku Miloš Havránek. Direct Pay tak podle předpokladů vydělá osm a půl milionů korun za dva roky.

Dopravní podnik prozatím nabídne dvě varianty SMS jízdenek. Obě budou platit pro zóny 100 a 101. „Do portfolia zařadíme jízdenku na pětasedmdesát minut za devětadvacet korun a jednodenní za devětadevadesát korun. Podle poptávky cestujících možná výběr do budoucna rozšíříme," upřesnila Hailichová. K cenám jízdenky musí lidem připočítat sumu za SMS podle svého tarifu. „Další variantou je, že se cestující zaregistruje pod telefonní číslo, které prozvoní. Pak nemusí doplácet nic. Lidé si také mhou stáhnout aplikaci pro chytré telefony, ta je také bezplatná," dodala Hailichová.

Některým lidem ale vadí, že SMS jízdenky budou dražší než papírové. Jednodenní papírová jízdenka totiž vyjde cestujícího na devadesát korun. Papírová na devadesát minut pak stojí sedmadvacet korun. Variantu na hodinu a čtvrt v papírové verzi dopravní podnik nenabízí. „Nechápu, proč stojí víc. Odpadají přeci náklady na tisk jízdenek a prodej v trafice či dalších zařízeních. Raději budu i nadále používat papírové jízdenky" řekla Brňanka Eva Tenglerová.

Levnější než u řidiče

Mluvčí potvrdila, že jízdenky jsou stále levnější než ty, kteří cestující kupují u řidičů městské hromadné dopravy. „Jízdenku u řidiče mohou lidé koupit pouze za pětatřicet korun na devadesát minut. Denní jízdenku u něj neseženou. Proto si myslíme, že SMS jízdenky najdou své zákazníky," řekla Hailichová. Dodala, že v Plzni díky SMS jízdenkám výdej lístků u řidiče zrušili úplně. „Prodej provoz našich linek zdržuje. Uvidíme, jak se SMS jízdenky chytí. Je možné, že budeme uvažovat o podobné variantě jako v Plzni," řekla mluvčí.

Jak na SMS jízdenku?– Cestující napíše textovou zprávu podle určeného formátu.
– Text odešle na dané telefonní číslo.
– Přibližně za dvě minuty od odeslání SMS zprávy cestující obdrží SMS jízdenku.
– Cestující musí nastoupit do vozidla s již doručenou SMS jízdenkou ve svém mobilním telefonu.

Jednatel společnosti Direct Pay Vladimír Plachý tvrdí, že SMS jízdenky jsou oblíbené. „Stejný systém provozujeme v Liberci a Jablonci, Olomouci a Pardubicích. Tam zájem o SMS jízdenky roste. Odhadujeme, že v následujícím roce si zakoupí jízdenku v Brně prostřednictvím mobilního telefonu asi deset procent cestujících" řekl Plachý. Zájem o SMS jízdenky mají lidé i v Praze. „Využívá je hlavně mladá generace. U nás stojí stejně jako jízdné, cestující ale musí připlatit cenu za SMS," vysvětlil mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Vorlíček.

Soutěž dopravní podnik vypisoval potřetí. Poprvé ji zrušil antimonopolní úřad, podruhé pak dopravní podnik, protože v tendru zůstala jediná firma. Proto se SMS jízdenky v Brně začnou prodávat o rok a půl později.