Zájemce svezli přes jednotlivé překážky instruktoři bezpečné jízdy na brněnském Polygonu. „Účastníkům se snažíme zprostředkovat chování auta na a za hranicí přilnavosti. Zásadní dva rozdíly jsou v tom, že když klouže zadní náprava, tak by měl řidič točit volantem razantně. Když klouže přední náprava, tak hledáme nezbytné minimum a zatáčíme co nejméně," vysvětlil jeden z instruktorů David Pelánek.

Častější je podle něj smyk přední nápravy. „Auta se vyrábí tak, aby se raději klouzaly popředu než pozadu, je to bezpečnější a jednodušší na zvládnutí. Dopady nehod jsou navíc menší," dodal Pelánek.

Zdroj: Deník/Magdaléna Blažková

Akce Bezpečná zimní jízda se zúčastnily přes tři stovky studentů čtvrtých ročníků středních škol. „Otevřeno ale bylo i pro širokou veřejnost. Největším lákadlem jsou určitě dynamické ukázky a také otočný trenažér, který se přetáčí podobně, jako když se vozidlo převrátí na střechu při dopravní nehodě. Člověk pak vystupuje hlavou dolů," popsala policejní mluvčí Petra Hrůzová.

Simulátor upozorňuje na důležitost bezpečnostních pásů a rizikovost volně položených předmětů ve vozidle. Důležité je podle instruktora uvědomit si, že si posádka auta v poloze hlavou dolů nerozepne pás. Pokud jej člověk nemůže přeříznout, je vhodné odsunout sedadlo směrem od volantu, uvolnit sevření a z pásu se vyvléknout.

MOŽNÁ VÁS ZAUJME: Oslavy založení republiky v Brně: módní přehlídka i převrat v Denisových sadech

Zdroj: Deník/Sabir Agalarov