Důvod je podle nich zejména špatný technický stav areálu, ale také majetkové spory. Městu totiž patří jen část pozemků, zbytek vlastní Správa železniční dopravní cesty. „Objekty jsou ve špatném technickém stavu, dovnitř zatéká a stěny jsou vlhké. Budovy jsou odpojené od inženýrských sítí, přípojky nefunkční a v havarijním stavu. K těm v zadní části areálu se dá navíc dostat pouze přes pozemky železničářů, což brání i rekonstrukci přípojek," vysvětlila Zuzana Taušová z tiskového odboru magistrátu.
Jak město s pozemky naloží, zatím nesdělila. „Je potřeba vyřešit právě přístup do zadní části areálu," řekla.
Železničáři jsou ochotní s městem o parcelách jednat. Některé si ale musejí nechat minimálně dokud se nerozhodne o poloze nového brněnského nádraží. „Pozemky v blízkosti kolejí nemůžeme prodat kvůli budoucímu řešení železničního uzlu. Zůstanou proto nadále v našem vlastnictví. Část z nich ovšem nabídneme k odprodeji městu," slíbila mluvčí správy Kateřina Šubová.
Areál ve Vlhké dříve využívaly technické služby. V posledních letech ovšem chátral a ukrývali se v něm bezdomovci. „Kvůli stavu budov není efektivní jeho revitalizace," upozornila Taušová.
Společnost, která areál zbourá, chce magistrát vybrat v nejbližší době. Náklady vyčíslil na pět a půl milionu korun.
Spolek Kulturou proti chátrání už o využívání areálu neusiluje. Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, zázemí hledá v budově zábrdovických lázní. „Zatím ale čekáme na výsledky stavebně-historického průzkumu, který rozhodne o nejvhodnějším využití budovy. Zároveň jednáme i o dalších alternativách," poznamenala za spolek Martina Dobrovolná. O jakých dalších místech uvažují, ale prozradit nechtěla.
Zmíněný průzkum si nechala zpracovat městská společnost Starez-sport, která vlastní funkcionalistickou budovu i přilehlý areál koupaliště. „Výsledky už máme k dispozici, ale v současnosti jsou v připomínkovém řízení. Zveřejníme je nejpozději za dva týdny," upřesnila obchodní a finanční ředitelka společnosti Petra Bónová Mičánková.