Starostka Maloměřic a Obřan Klára Liptáková na nich představí zástupcům města návrh obchvatu, který považují zastupitelé městské části za nejlepší. „Podle plánu povede kolem překladového nádraží a omezí tak jen minimálně stávající zástavbu," vysvětlila starostka.

Čtěte také: Merhautova ulice: kolony aut i tramvají, kolaps způsobila uzavírka a stavba

Podle návrhu obchvat povede z Kuldovy ulice kolem vodáren až ke starému železničnímu mostu. „Silnice povede v tomto místě přes řeku po novém mostě. Jeho stavba ale obchvat prodraží. Nedořešená zůstává dále trasa kolem chráněného území Hradiska a Hády," přiznala Liptáková.

Plánované spojení Lesné a Obřan.Zdroj: DENÍK/Ivo Špatný

K popsané variantě se přiklání místní, kteří v minulosti sepisovali petice proti spojení Maloměřic s Lesnou. Právě takovou možnost jako řešení dopravního přetížení Maloměřic a Obřan navrhl brněnský magistrát už v roce 2013. Řidiči by po postavení silnice projeli mezi ulicí Barvy a Fryčajovou.

Zastupitelé dotčených městských částí ovšem proti návrhu protestují již několik let. „Podle informací z odboru územního plánování a rozvoje měla být změna územního plánu v této oblasti ukončená. Proto doufáme, že plán na toto spojení již není aktuální," upřesnil starosta Brna-severu Martin Maleček.

Čtěte také: Zvolte s Deníkem Rovnost největšího sportovního sympaťáka jižní Moravy roku 2016

Zástupci města potvrdili, že v současnosti v místě změnu územního plánu nepořizují. „Návrhy na změny pro vymezení přístupů do lokality jsme ale zaznamenali," oznámila za odbor Monika Jašková.

Odborníci na dopravu hodlají možnosti vedení obchvatu řešit s urbanistou. Už proto, že původní návrh propojení městských částí neřeší zvýšenou dopravní zátěž v okolí obřanského sídliště. „Vybraná trasa nesmí být blízko obydlí a takových variant už v Maloměřicích mnoho není," upozornil vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko.

Domluvit se na konkrétní podobě chtějí představitelé Brna s radními městských částí co nejdříve. „Potřebujeme zvážit všechny varianty, než zadáme studii. Proto nelze předem vyloučit ani spojení Maloměřic s Lesnou," doplnil Bielko.

Nevyřešený obchvat a četné uzavírky přitom mohou v Maloměřicích způsobit dopravní kolaps již v následujících letech. Město tam totiž plánuje rozsáhlé opravy.

Čtěte také: Kohoutovické Oko? Lidé v něm poprvé nakoupí

ANNA TIŠNOVSKÁ