Voucher podobnou reklamu zaplatí zhruba čtyřiceti z přihlášených firem, které chtějí spolupracovat s brněnskými kreativci taktéž zapojenými do projektu. „Líbí se mi, že můžeme točit pro tak zajímavou firmu, jakou je Horsense, která by na tak kvalitní video jen tak asi peníze nesehnala," pochválil voucher majitel Adiza Adam Lašek.

Centrum chce ve spolupráci s Brnem motivovat podnikatele, aby využívali kreativního odvětví, v němž pracuje téměř každý desátý Brňan. „Roční obrat odvětví je čtyřiadvacet miliard korun," podotkl brněnský primátor Petr Vokřál.

Právě on koncem dubna vylosuje firmy, které poukazy obdrží. Losovat bude z 235 firem. Kolik přesně jich peníze obdrží se ale dopředu neví. „Budeme losovat tak dlouho, dokud nerozdáme celé čtyři miliony, které na projekt Brno věnovalo," vysvětlila v pondělí mluvčí inovačního centra Martina Pelcová.

Voucher zaplatí spolupráci s kreativci do výše tří čtvrtin nákladů, maximálně to může být sto tisíc.

TOMÁŠ HAVLÍK