V Lesnické ulici lidé doposud našli kolmá parkovací stání. Vedení městské části se ale přiklonilo k podélnému stání a do stínu, kde se nemůže parkovat, přidalo parkování pro motorky, kola a koloběžky. „Důvodem, proč jsme se původně přikláněli k podélnému parkování, je šířka chodníku, kde auta parkují někdy tak, že je skoro nemožné projet třeba s kočárkem nebo na vozíku,“ vysvětlila tamní radní pro oblast dopravy Nikola Staňková.

Část rezidentů žijící ve stejné oblasti nicméně kontaktovala městskou část i magistrát s požadavkem na zachování kolmého parkování. Jako důvod uvedli úbytek parkovacích míst. „Když jsme se rozhodli k rezidentnímu parkování přistoupit, tak pro nás bylo důležité naslouchat a maximálně vyhovět rezidentům. Na některých ulicích jsme vypsali ankety, jako třeba na Zemědělské a Ryšánkově, a někde jsme se snažili reagovat přímo na reakce na projekt, což je případ Lesnické ulice,“ dodala Staňková.

Představitelé Brna-severu tedy oficiální cestou podali žádost na magistrátní odbor dopravy, zda a případně kdy dojde k návratu ke kolmému parkování, zatím není jasné. „Ke mně samotnému se ten záměr dosud nedostal, ale spíš je možné, že si městská část podala oficiální žádost na magistrát. Jen ke mně zatím nestihla doputovat,“ přiznal Deníku Rovnost brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Přes koleje s kočárkem

Řadě tamních Brňanů však znovuzavedení kolmého parkování způsobuje vrásky na čele. Teprve nedávno chtěla Alžběta Karolyiová projet s kočárkem po ulici, kvůli špatně parkujícím autům se ale po chodníku dostat nemohla. „Pokud jde člověk s kočárkem směrem od Lesné, pak ani není schopen dohlédnout, že je tam nějaké auto takto zaparkované, a čeká ho přecházení přes koleje,“ stěžovala si třeba mladá matka.

Systém rezidentního parkování začal v Brně-severu platit v polovině července. Navzdory některým negativním hlasům si však starosta Martin Maleček jeho zavedení pochvaluje. „Někteří lidé si stěžovali na úbytek parkovacích míst, ale ten reálně nenastal. Modré zóny se pouze vyznačily tam, kde je to legální, takže žádné pochybení nenastalo. Rezidenti můžou navíc bez problémů kdekoliv zaparkovat a nepotvrdily se ani obavy z odlivu aut do části Lesná,“ sdělil Maleček.

Prozatím jsou modré čáry vyznačené v oblasti 4-03 Jugoslávská, ta zahrnuje například Lesnickou, Zemědělskou, Matonohovu nebo Břenkovu ulici. Již zanedlouho se tamní obyvatelé dočkají dalšího rozšíření rezidentního parkování, a to konkrétně v oblasti 4-04 Dukelská třída. První vlaštovky modrých zón tak lidé najdou už nyní třeba ve Vranovské, Husovické, Musilově nebo Hálkově ulici. Spuštění systému rezidentního parkování je v plánu na 5. září.