Mezi velké kritiky Hollana se zařadil starosta Bystrce Tomáš Kratochvíl. Nelíbí se mu, že náměstek už třikrát na poslední chvíli zrušil domluvené setkání. „Dvakrát se omluvil hodinu předem, kdy už jsme na něj s dalšími zastupiteli čekali. Jeho chování mě zklamalo,“ postěžoval si.


Náměstek ale kritiku odmítá. „Kratochvíl mě nikdy o schůzku k dopravě nepožádal, těžko jsem ji mohl zrušit. Omluvil jsem se z některých jednání, protože jsem musel řešit jinou agendu,“ řekl Hollan.

Matěj Hollan.
Hollan: Spory s Bielkem jsme neměli, říká o konci šéfa odboru dopravy


Negativně Hollana hodnotí i další představitelé městských částí. „Přislíbil nám sto padesát tisíc pro kulturní výročí. Opakovaně mě uklidňoval, že s dotací počítá. Poté mi ale primátor Petr Vokřál oznámil, že mu Hollan o ničem neřekl,“ uvedl starosta Ořešína Jan Levíček.


Ořešínskému starostovi podle svých slov měl Hollan slíbit pouze projednání žádosti o peníze. „Levíček nechápe, že já peníze nepřiděluji. Je to jeho demagogická hra,“ dodal náměstek. Prohlásil přitom, že situace v kulturní, sociální i dopravní oblasti se pod ním naopak zlepšuje.


Jak redakce Brněnského deníku Rovnost zjistila, osm starostů má problém i s pomalou nebo nedostatečnou komunikaci s odborem dopravy. „Změna zákona nám znásobila množství práce, na které jsme měli na odboru málo lidí. Museli jsme přijmout další zaměstnance, abychom vše stíhali,“ vysvětloval vedoucí odboru dopravy Vladimír Bielko, který ze své funkce po dohodě odchází na konci září.


Výborné hodnocení od starostů naopak dostal brněnský primátor Petr Vokřál. „Se všemi starosty a městskými částmi jednám stejně. Těší mě, že komunikace funguje bez problémů. Hodlám v tom pokračovat,“ slíbil Vokřál.


Kritiku náměstka Hollana nechtěl hodnotit. „U jednání většinou nejsem. Každý představitel města je zodpovědný za to, jak se prezentuje a komunikuje,“ řekl.

DANIEL HRBOLKA, JIŘÍ KRÁL

Maloměřické nádraží v Brně. Ilustrační foto.
Obřany chtějí zastávku vlaku. Podle železničářů je stavba v nedohlednu