Pětiměsíční rekonstrukce přinese nejen objížďky a změny autobusových linek, ale také definitivně udělá tečku za původní trasou závodního Masarykova okruhu. „Při rekonstrukci zanikne poslední zachovalý povrch původní trati z roku 1930,“ potvrdil mluvčí okruhu Jiří Smetana.

Alespoň část původního povrchu se představitelé Automotodromu Brno rozhodli zachránit. Z několika desítek kostek se stanou upomínkové předměty. Dalších třicet kostek pak ozdobí svým podpisem vždy jeden legendární jezdec, který v Brně závodil. Pak kostky poputují do dražby. „Byla by škoda nechat poslední část tradiční trati jen tak nenávratně zmizet,“ vysvětlila smysl akce ředitelka okruhu Ivana Ulmanová.

Stavba za takřka sto milionů korun si vynutí úplné uzavření silnice. Objížďka povede především po dálnici D1, pro pomalá auta pak přes takzvanou starou dálnici a Žebětín.

Od pondělka se kvůli objížďce mění také dráhy tří autobusových linek. „Linka 401 pojede přímo do Ostrovačic a vynechá všechny zastávky ve Starém Lískovci, Bosonohách, Troubsku i Popůvkách. Dopravu ve vyřazeném úseku zajistí linka 402 z brněnské Kyjevské přes Troubsko a Popůvky do Říčan. Linka 401 se prodlouží o úsek z Domašova do Ostrovačic,“ vypočetl změny mluvčí společnosti Kordis, jež dopravu organizuje, Květoslav Havlík.