Postupně si sehnali garáž, kde na vlastní náklady se zálibou pokračují. „Je to vlastně restaurování. Používáme co nejvíce věcí ze starých kol. Brzdy nebo pláště jsou ale samozřejmě nové,“ usmívá se Dygas.

Mezi koly, která dávají dohromady, jsou především Favority. „Na opravu stačí kleště, osmička, desítka a patnáctka klíč. Zvládneme seřídit i jiná kola. Liberty, Velamosy i Esky,“ zmiňuje druhý z nadšenců Matyáš Dobeš.

Lidé si u nich mohou koupit už složené kolo nebo nechat opravit vlastní, například po otci. „Za týden mu je vrátíme s novými plášti a může jezdit. Už máme několik poptávek na kola denně,“ podotýká Dobeš.

Když bicykl dostanou do rukou, kola nejprve úplně shodí z rámu, aby mohla jít na pískování a na práškový lak. „Nakoupíme pláště a pak kolo složíme dohromady. Lidé si mohou zvolit barvu, kterou chtějí,“ ukazuje Dygas na rámy v červené, zelené nebo žluté barvě.

Pohlednice s vyobrazením části triptychu Tři věky: Věk lásky, v grafické podobě.
Unikátní stírací pohlednice: v Ivančicích shání peníze na Muchův památník

Podle mladíků je kolo ideální pro jízdu po Brně. Zatím jsou jejich zákazníky především mladí lidé. „Podle statistik nejvíce jezdí na kole studenti, protože nemají tolik peněz. Druhou skupinou jsou manažeři, kteří si rádi připlatí za hezké kolo, aby se ukázali,“ jmenuje Dygas.

Na kole absolvoval s kamarády i dlouhou cestu až k Baltskému moři. „Od českých hranic je to asi šest set kilometrů. Šest dnů šlapaní a jeden den u moře. Byl jsem i ve Vídni a Bratislavě,“ vzpomíná Dygas na své dlouhé cyklistické výlety.

Lidé mohou studenty podpořit v kampani na Hithitu, kde se pokouší získat peníze na další rozvoj. Jako cílovou částku mají osmdesát tisíc korun. „Už máme přes padesát tisíc. Lidé se nám ozývají, že mají nevyužívané kolo na půdě, a tak nám je podarují. Mohou nás ale podpořit i tím, že nám přinesou jen starý rám,“ říká Dobeš.